شناسهٔ خبر: 123485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

مسیرهای غیرقانونی ایجاد شده توسط تاسیسات منفرد، مسدود می‌شود

راهداری زنجان مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر لزوم برخورد با تاسیسات منفرد ایجاد شده در محورهای مواصلاتی تاکید کرد و گفت: اگر راه دسترسی غیرمجاز توسط صاحبان این تاسیسات ایجاد شده باشد، قطعا مسدود می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان)، سیداحمد هاشمیان، مدیرکل دفتر مدیریت نگهداری حریم راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مشترک انجمن‌های صنفی کشوری و انجمن‌های صنفی استان‌های زنجان و قزوین که با موضوع «رسیدگی به مسائل و مشکلات مجتمع‌های بین راهی» دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد، تاکید کرد: هر گونه ساخت و ساز در حاشیه راه‌ها ممنوع است مگر فعالیت در قالب مجتمع‌های خدماتی رفاهی. قانون صراحتا بر ممنوعیت ایجاد و فعالیت تاسیسات منفرد در حاشیه راه‌ها تاکید دارد.

هاشمیان ادامه داد: با هدف حفظ حریم راه‌ها، هر گونه دخل و تصرف در حاشیه راه‌ها باید با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای باشد و تمامی ضوابط تا شعاع ۱۰۰ متری باید به صورت تمام و کمال رعایت شود. هرگونه فعالیت خدماتی در مسیرها باید منطبق بر قوانین راه‌ها باشد در غیر این صورت سازنده، مشمول برخورد طبق قوانین می‌شود.

این مسئول همچنین بر حمایت از حقوق صاحبان مجتمع‌های رفاهی خدماتی تاکید کرد و گفت: با هر گونه فعالیت خارج از ضوابط تاسیسات منفرد ایجاد شده در محورهای مواصلاتی برخورد می‌شود. اگر راه دسترسی غیرمجاز ایجاد شده باشد، قطعا مسدود می‌شود.