شناسهٔ خبر: 123492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان انجام شد؛

جابه‌جایی نزدیک به ۱۵ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی

مرکزی کالا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال  ۱۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تن بار توسط ناوگان حمل و نقل کالا از مبدأ استان مرکزی به نقاط مختلف کشور حمل شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به حمل نزدیک به ۱۵ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی افزود: جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۹۲۷ هزار و ۸۵۶ بارنامه برای حمل این میزان کالا در سال جاری صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: کالاهای معدنی ساختمانی با پنج میلیون و ۴۵۹ تن و کالاهای شیمیایی با چهار میلیون و ۵۵۶ هزار تن به ترتیب ۳۷ و ۳۱ درصد از مجموع بار حمل شده در استان را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

جهانی گفت: استان تهران با ۱۸ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد و خوزستان با ۹ درصد مقاصد اصلی بار از مبداء استان مرکزی در این مدت بوده‌اند.

وی ۱۵ درصد بار جابجا شده در این مدت توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی را درون استانی و ۸۵ درصد را برون استانی عنوان کرد و افزود: اراک، ساوه و دلیجان شهرستان‌های اصلی مبداء بار استان در این مدت بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: اراک با تناژ چهار میلیون و ۵۴۸ هزار تن حدود ۳۰ درصد بار حمل شده از استان را در این مدت به خود اختصاص داده‌است.