شناسهٔ خبر: 123493 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت بیمه‌ای رانندگان عمومی گلستان بررسی شد

راهداری گلستان بمنظور ساماندهی و پالایش رانندگان بیمه شده و امکان بهره مندی رانندگان بازمانده از یارانه دولتی در حمل و نقل برون شهری گلستان، نشستی با حضور مسوولان ارشد اداره کل تامین اجتماعی و تشکل های صنفی این بخش در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، شرایط خاص رانندگان فعال و مشکلات مرتبط با مبالغ حق بیمه آنان موضوع مهمی بود که تشکل های صنفی کارگری و کارفرمایی بخش در این نشست به آن پرداختند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در این زمینه گفت: از مجموع ۱۲ هزار و ۹۹۵ راننده بخش باری استان هم اینک ۱۰ هزار و ۵۰ راننده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

محسن یازرلو افزود: براساس تصمیمات متخذه در کارگروه پایش وضعیت حمل و نقل جاده ای سازمان متبوع، موضوع بهره مندی رانندگان جدیدالورود (از سال ۹۷ به بعد) از یارانه (مبلغ ۵۰ درصد حق بیمه سهم دولت) حسب تصمیمات دولت در سال ۱۴۰۰ تاکید شده است.

وی با بیان تاثیر بسزای بخش حمل و نقل در حوزه اشتغال و صنعت استان خاطرنشان کرد: تخصیص یارانه دولتی به بیمه رانندگان باری موضوعی مساله ساز برای برخی از رانندگان بویژه از سال ۹۷ بوده است.

در این نشست مقرر شد کانون رانندگان استان لیست رانندگان جدیدالورود واجد شرایط را جهت بهره مندی از یارانه دولتی به ادارات کل راهداری و حمل و نقل و تامین اجتماعی انعکاس دهد.