شناسهٔ خبر: 123562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

آزادراه زنجان- قزوین در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ احیا می‌شود

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان بر لزوم احیای آزادراه زنجان- قزوین با عملیات روکش آسفالت تاکید کرد و گفت: با اخذ مجوز برگزاری مناقصه ۲۵۰ میلیارد تومانی و انتخاب پیمانکار فنی و متخصص، در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ دیگر وضعیت فعلی را شاهد نمی‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان)، جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در بازدید از پایانه بار صبا، در جلسه پرسش و پاسخ رانندگان حوزه کالا که در سالن «اعلام بار» پایانه صبا برگزار شد، شرکت کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در پاسخ به مطالبات رانندگان در خصوص وضعیت نامطلوب آزادراه زنجان- قزوین عنوان کرد: این مطالبه منطقی است و از زمانی که عهده‌دار سمت مدیرکلی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان (حدود ۷ماه قبل) شده‌ام، موضوع بهسازی این راه را پیگیری کرده‌ام.

قزوینیان با اشاره به پیگیری‌های نماینده‌های مجلس استان زنجان و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و تقاضا برای احیای آزادراه زنجان- قزوین از وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: با پیگیری‌ها مجوز برگزاری مناقصه ۲۵۰ میلیارد تومان اخذ و در این راستا نیز اقدامات لازم را انجام و پیمانکار مربوطه نیز انتخاب شد. در حال حاضر حوالی هیدج، کارخانه آسفالت توسط پیمانکار ایجاد شده و با اجرای پروژه‌ مربوطه تصور نمی‌کنم حدود ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ آزادراه زنجان- قزوین به شکل فعلی باقی بماند و قطعا عملیات روکش آسفالت اجرایی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در رابطه با مشکلات تامین لاستیک، روغن و سوخت با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن راهکارهایی از سوی مسئولان نظیر سوبسید و در نظر گرفتن اضافه سوخت خطاب به رانندگان گفت: این مسئله باید در سطح ملی بررسی و حل شود، البته مسئولان در زمینه سوخت گازوئیل قول‌هایی داده‌اند و وظیفه ما نیز انعکاس مطالبات رانندگان به مسئولان رده بالا است و تا جایی که قوانین و دستورالعمل‌ها اجازه می‌دهد سعی داریم، مشکلات شرکت‌های حمل و نقل را با همراهی و همدلی مرتفع کنیم.

«نبود امکانات رفاهی در مسیرهای تردد راننده‌های حمل و نقل »، «اخذ عوارض»، «کرایه‌های حمل و نقل»، «مسائل امنیتی»، «تفاوت در میزان پرداختی‌های بیمه» و غیره از جمله سؤالات و دغدغه‌های رانندگان حوزه حمل و نقل بود که مطرح شد و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نیز به آن‌ها قول مساعد داد تا دغدغه‌های آن‌ها را موشکافانه مورد بررسی و پیگیری قرار دهد.

لازم به ذکر است در این جلسه، علی مدقالچی، معاون حمل و نقل اداره کل، کرمی، رئیس اداره کالا، مهدی خان‌احمدی، رئیس انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل کالای زنجان و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل حضور داشتند.