شناسهٔ خبر: 123654 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار خبر داد؛

واگذاری بیش از ۱۷ هزار مترمربع اراضی ملی خوانسار در جهت پیشرفت و توسعه شهری

شاهی.خوانسار رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار گفت: امسال بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ مترمربع از اراضی ملی و دولتی این شهرستان با کاربری‌های مختلف جهت اجرای طرح‌های شهری واگذار شده و یا در مرحله واگذاری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید شاهی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار اظهار داشت: امسال تا کنون بیش از ۱۷ هزار مترمربع از اراضی ملی و دولتی این شهرستان با کاربری‌های مختلف در راستای اجرای طرح‌های شهری واگذار شده است یا در حال واگذاری است.  

وی اذعان داشت: از این میزان پنج هزار مترمربع برای احداث راهدارخانه در ضلع شمالی شهرک صنعتی فاز یک به اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده است و  پنج هزار متر مربع زمین با کاربری صنایع غذایی در شهرک صنعتی فاز دو به شرکت شهرکهای صنعتی استان اصفهان در حال واگذاری است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه یک پلاک زمین برای توسعه شهرک صنعتی فاز دو به مساحت پنج هزار مترمربع  واگذار شده است افزود: علاوه بر این موارد، دو هزار و ۹۲۹ مترمربع زمین با کاربری تاسیسات زیر بنایی برای پایگاه امداد جاده‌ای، به هلال احمر شهرستان در حال واگذاری و عقد قرارداد است.  

وی خاطرنشان کرد: دو پلاک زمین با کاربری مسکونی درقالب ۱۰ درصد معوض طرح‌ها و پنج پلاک با کاربری مسکونی در قالب تفاهم نامه آماده سازی مسکن مهر به شهرداری خوانسار به ارزش تقریبی شش میلیارد تومان واگذار شده است.  

شاهی بیان داشت: تغییرکاربری ۳۰ پلاک مسکونی جهت واگذاری به خانواده شهدا مطابق با قانون جامع ایثارگران انجام و اسناد تفکیکی آن درحال تهیه است.  

وی گفت: با انجام اقدامات لازم، املاک تصرفی مسکونی قبل ازسال ۸۸ درقالب ۵۹ پرونده درحال تکمیل فرایند واگذاری است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خوانسار با بیان اینکه اقدامات فوق همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان انجام پذیرفته است، اذعان داشت: در راستای اجرای قانون حدنگار، صیانت از حقوق بیت المال و حفظ مالکیت دولت بر روی اراضی ملی، اسناد تک برگ ۴۵ هزار متر مربع از اراضی ملی و موات این شهرستان اخذ شده و تثبیت مالکیت صورت پذیرفته است.