شناسهٔ خبر: 123660 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل زیرساخت‌های باری ایستگاه راه‌آهن ارومیه در مراحل پایانی است

دکتر حمزه لو معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: پروژه تکمیل و توسعه زیرساخت‌های باری ایستگاه راه‌آهن ارومیه در مراحل پایانی است و تا پایان سال عملیات‌اجرایی به اتمام می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، خیراله خادمی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: بهره مندی از مسیر ریلی و راه اندازی سیستم‌تجاری و ورود قطار باری به ایستگاه راه آهن ارومیه از اولویت‌های مهم و قابل توجه است.

 وی با اشاره به اینکه توجه به زیرساخت‌های باری ایستگاه راه‌آهن ارومیه زمینه توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر بخش‌های انبار بار و سکوها تکمیل شده و اجرای طرح با جدیت دنبال می‌شود.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه بالای ۸۵ درصد کریدور بزرگراهی غرب کشور در محدوده آذربایجان غربی به صورت چهار خطه به اتمام رسیده‌ است، گفت: بخش باقیمانده این مسیر ترانزیتی در حوزه این استان نیز بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

 خادمی با بیان اینکه این طرح تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: بدین ترتیب بخشی از این محور سراسری که هدف آن ایجاد مسیر ترانزیتی از بازرگان تا بنادر جنوب غربی کشور است به اتمام رسیده و زمینه ای برای توسعه همه استان‌های کشور بوجود خواهد آمد.

 وی با بیان اینکه کریدور بزرگراهی غرب کشور، بسترساز اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری است، گفت: اتمام پروژه‌های راهسازی در آذربایجان غربی به ویژه کریدور بزرگراهی غرب کشور با جدیت دنبال خواهد شد زیرا که این استان جایگاه مهمی در توسعه لجستیک وحمل و نقل بین‌المللی دارد.

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پروژه میاندوآب – سرچم، گفت: راه اصلی میاندوآب- میانه یکی از محورهای مهم در استان است.

 خادمی افزود: تکمیل شدن پروژه احداث و بهسازی محور میاندوآب- سرچم طول مسیر سفر از مرکز کشور به ارومیه را بیش از یک ساعت کاهش می‌دهد.

 گفتنی است خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفری به آذربایجان غربی از زیرساخت‌های حمل و نقل این استان بازدید کرد.