شناسهٔ خبر: 123677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

عملیات بتن ریزی با وجود سرمای هوا در پروژه های نهضت ملی مسکن همچنان تداوم دارد

شاهین فر زنجان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه تداوم بتن‌ریزی علی‌رغم سرمای هوا انجام می‌شود تا متقاضیان با دیدن نحوه پیشرفت کار، به آینده این پروژه‌ها امیدوار باشند، گفت: نگاه ما در محدوده مسکن یک نگاه دلسوزانه است.

سعید شاهین فر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)؛ با بیان اینکه پروژه کوی زیتون از مرداد سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر مجموعه واحدهای این پروژه هفت هزار و ۸۰۵ واحد است، گفت: عمده آزمایش‌هایی که در این پروژه انجام می‌شود شامل بتن، کنترل کیفی مصالح و عملیات خاکی است که امیدواریم با رسیدن به مراحل پایانی پروژه، کار کنترل کیفی آسفالت را هم انجام دهیم.

وی تصریح کرد: از مردادماه سال گذشته تا به امروز بیش از  ۷۸۰۰ مورد آزمایش در کوی زیتون انجام شده است که شامل آزمایش‌های بتن تازه، مصالح شامل شن و ماسه و عملیات خاکریزی بوده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با یادآوری اینکه از مردادماه سال گذشته تا به امروز ۳۴ هزار و ۸۶۰ عدد بتن برای این پروژه‌ها تعیین مقاومت شده است، اظهار کرد: در چند روز کاری بالاترین نمونه برداری ممکن را داشتیم که تقدیرنامه معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور، بابت ۲۶ سری نمونه برداری در یک روز کاری قابل ذکر است که از آن روز تا به امروز نیز چندین بار این رکورد شکسته شده است.

شاهین فر  با بیان اینکه از مردادماه سال گذشته تا به امروز بیشترین بتنی که در کوی زیتون گرفته شده، مربوط به آذرماه امسال بوده است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه فصل رو به سرما بود و طول روز نیز کوتاه شده، اما حجم کار در این پروژه بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از روزهای میانی ۲۳ آذرماه امسال ۴۶ سری بتن به ابعاد ۱۵×۱۵×۱۵‌ در محدوده زون میانی، شرقی و کوی زیتون گرفتیم که به تحقیق تا به امروز به این میزان حجم بتن‌ریزی در هیچ پروژه عمرانی نداشتیم، یادآور شد: در این خصوص و در مسکن ملی نیز جزو استان‌های پیشرو هستیم؛ چرا که استان‌های مجاور از جمله قزوین و آذربایجان‌شرقی تعداد واحد به این گستردگی ندارند، در حالی که هم‌اکنون بیش از ۸۰۰۰ واحد فقط در محدوده غربی کنترل می‌شود، به همین خاطر به لحاظ حجم کار و تعداد، چه در پروژه‌های ملی و چه در پروژه‌های استانی جزو استان‌های پیشرو در کشور هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه با توجه به اینکه به سمت فصل سرما می رویم ، به همین خاطر باید برخی از محدودیت‌ها را رعایت کرده و کار کنیم، افزود: این بدان معنی است که هیچ‌گاه قرار نیست کار را متوقف کنیم.

شاهین فر ابراز کرد: یکی از استانداردهایی که در خصوص بتن مدنظر قرار می‌گیرد، این است که حداقل دمای بتن باید هنگام اجرای عملیات بتن ریزی تامین شود برای رسیدن به این منظور تمهیداتی قبل از بتن‌ریزی، حین بتن‌ریزی و بعد از بتن‌ریزی  انجام می شود.

وی با بیان اینکه تداوم بتن‌ریزی علی‌رغم سرمای هوا انجام می‌شود تا متقاضیان با دیدن نحوه پیشرفت کار، به آینده این پروژه‌ها امیدوار باشند، عنوان کرد: نگاه ما در محدوده مسکن یک نگاه دلسوزانه است، به همین خاطر صرفه‌جویی‌هایی در هزینه‌ها صورت می‌گیرد تا کار با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر انجام شود.