شناسهٔ خبر: 123761 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رهاورد سفر استاندار آذربایجان غربی به شهرستان پیرانشهر:

اجرای پروژه‌های راهسازی به ارزش حدود ۵ هزار میلیارد ریال در پیرانشهر

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: همزمان با بیستمین سفر شهرستانی، استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان پیرانشهر تسریع اجرای عملیات ۳ پروژه به ارزش چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان مصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی با محوریت شهرستان‌ پیرانشهر افزود: پیمان سپاری محور پیرانشهر تمرچین با برآورد ۲۵۰ میلیارد ریال و همچنین طرح بازنگری و مطالعات کنارگذر پیرانشهر – تمرچین تا پایان سالجاری مصوب شد.

 وی افزود: طرح ساماندهی ورودی شهر از سمت نقده دارای ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی بوده و ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرای آن اعتبار پیش بینی شده است .

 وی ادامه داد: تا پایان خردادماه ۱۴۰۲ اتمام ساماندهی ورودی شهر از سمت نقده و نیز چهار کیلومتر از محور پیرانشهر به سردشت به اتمام خواهد رسید

 حمزه‌لو با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر، گفت: سهمیه شهرستان پیرانشهر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶ هزار و ۸۱۵ واحد است.

 وی تاکید کرد: تاکنون پنج هزار و ۱۷۲ نفر از شهرستان پیرانشهر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده که یک هزار و ۳۵۰ نفر تاکنون واجد شرایط نهایی شناخته شدند.

 مدیرکل راه و شهرسازی گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر باتوجه به عدم وجود اراضی ملی در آن شهرستان مقرر گردید از محل اراضی ملی شهر لاجان بدین منظور استفاده شود و در مرحله اول مطالعه و آماده سازی ۲۶ هکتار تا پایان سالجاری در الویت است.