شناسهٔ خبر: 123874 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان تیران و کرون مطرح شد؛

ضرورت بازنگری طرح جامع شهر تیران

نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان تیران و کرون در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان تیران و کرون ضمن بررسی و رفع موانع طرح های حوزه راه و شهرسازی این شهرستان در راستای بازنگری طرح جامع شهر تیران تصمیم گیری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه معاونین و روسای ذیربط این اداره‌کل، به منظور پیگیری طرح‌های راه و شهرسازی تیران و کرون با امام جمعه این شهرستان،  فرماندار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران شهرستان تیران و کرون دیدار کرد.  

در طی این جلسه که به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، طرح های عمرانی و اجرایی  حوزه راه و شهرسازی این شهرستان و روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرارگرفت و جهت رفع موانع، راهکارهایی ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان هدف از این نشست مشترک را تعامل و همکاری به منظور بررسی مشکلات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان تیران و کرون ظرفیت‌های ویژه ای برای ایجاد توسعه پایدار دارد که مستلزم برنامه ریزی دقیق و همکاری همه نهادهای ذیربط است.  

وی یکی از مهمترین برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جهت خدمت رسانی بهتر به مردم را تعامل مناسب با شهرداری‌ها عنوان کرد و در خصوص سهم ۱۰ درصد شهرداری‌ها از زمین‌های مربوطه، تغییر کاربری اراضی و دیگر مباحث مرتبط رهنمودهای لازم را ارائه داد.   

قاری‌قرآن با بررسی مشکلات اراضی این شهرستان و تعیین تکلیف اراضی واگذاری با کاربری‌های مختلف، ضمن ارائه راهکارهای فنی، دستوات لازم در این خصوص را به معاونین این اداره کل ابلاغ کرد.  

وی با اشاره به وضعیت طرح‌های توسعه شهری تیران و کرون، بر بازنگری طرح جامع تیران تاکید کرد و اذعان داشت: طرح‌های جامع اولین سطح از طرح‌های توسعه شهری هستند که با یک افق بلند مدت ۱۰ تا ۱۵ ساله نحوه استفاده از زمین برای کاربریهای مختلف در محدوده و حریم شهر را تعیین کرده و اولویت مناطق را از نظر بهسازی و نوسازی مشخص می‌کنند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: در این جلسه مقرر شد اعتبار لازم در راستای بازنگری طرح جامع تیران تخصیص یابد تا این اداره‌کل روند آن را مورد پیگیری و اجرا قرار دهد.   

وی با اشاره به تعدد موارد قابل طرح در کمیسیون ماده ۵، از معاونت شهرسازی و معماری این اداره‌کل خواست تا موضوعات حائز اهمیت حوزه شهرستان تیران و کرون را در اولویت‌های رسیدگی کمیسیون و کارگروه‌های مربوطه قرار دهند.  

قاری‌قرآن مباحث حقوقی فی‌مابین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با شهرداری‌های تیران و رضوان‌شهر و مشکلات مرتبط با ساختمان‌های تحت اختیار شهرداری را مورد بررسی قرار داد و رهنمودهای عملی را جهت حل موضوعات ارائه کرد.  

وی به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف جهت سرعت بخشیدن در روند اجرایی پروژه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: رفع مشکلات در حوزه های مختلف رضایت مردم را در پی دارد که به لطف خدا در امر توسعه خدمت‌رسانی به مردم این شهرستان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.