شناسهٔ خبر: 123979 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ماهه  سالجاری؛

تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان ۱۰۸ درصد افزایش یافت

مسعود نکودری رئیس اداره ترانزیت و اموربین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۴۶۰ هزار و ۱۴۲ مسافر از طریق  پایانه های مرزی شمال این استان  تردد نمودند که رشد ۱۰۸ درصدی را نسبت مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، مسعود نکودری اظهار داشت: از این تعداد تردد مسافری،۲۳۷ هزار و ۷۵۶ نفر مربوط به پایانه مرزی میرجاوه و ۲۲۲ هزار و ۳۸۶ نفر از پایانه مرزی میلک بوده است. 

وی افزود: دلیل افزایش تردد مسافرین از طریق  پایانه های مرزی میلک و میرجاوه، بهبود شرایط کرونا و نیز کاهش محدودیت ها بوده، بطوریکه در این مدت ۷۰۹ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه های مرزی  میرجاوه و ۷۱۱ دستگاه اتوبوس از طریق پایانه مرزی میلک تردد کردند در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته این مقداربه دلیل محدودیت های ناشی از بیماری کرونا از طریق پایانه مرزی میرجاوه صفر بوده است. 

رئیس اداره ترانزیت و اموربین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی به عنوان مبادی ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکودری در خاتمه یادآور شد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره کل در سالجاری بر توسعه زیر ساخت‌های پایانه‌های مرزی اهتمام ویژه ای دارد.