شناسهٔ خبر: 123983 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای حمایت از طرح های مسکن انجام شد؛

پیگیری روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در ۳ شهرستان‌

دکتر حمزه لو روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های پیرانشهر، مهاباد و اشنویه با حضور مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بررسی و بر لزوم شتاب بخشی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، محسن حمزه‌لو  مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: سهمیه شهرستان مهاباد از طرح نهضت ملی مسکن ساخت ١٣ هزار و ٧۴۴واحد مسکونی است که متقاضیان ثبت‌نامی‌ نهضت ملی مسکن در شهرستان مهاباد ۲۲ هزار خانوار است که از این تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ خانوار واجد شرایط شناخته شده‌اند.

حمزه‌لو با اعلام اینکه مشکلی از بابت تهیه زمین و ساخت مسکن در شهرستان مهاباد وجود ندارد، افزود: همکاری شهرداری و شورای شهر در پیشبرد طرح‌های نهضت ملی مسکن و تسهیل در صدور مجوزها ضروری است.

وی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان پیرانشهر افزود: سهمیه شهرستان پیرانشهر از اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۶ هزار و ۸۱۵ واحد است و تاکنون پنج هزار و ۱۷۲ نفر از شهرستان پیرانشهر برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده که یک هزار و ۳۵۰ نفر تاکنون واجد شرایط نهایی شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان اشنویه گفت: احداث ۴ هزار واحد، سهم شهرستان اشنویه از طرح نهضت ملی مسکن است و اراضی مورد نیاز برای اجرای این طرح فراهم است.

حمزه‌لو افزود: ٣ هزار و ۸۶۷ نفر ثبت‌نامی در شهرستان اشنویه وجود دارد که یک هزار و ۱۳۴ نفر واجد شرایط بوده‌اند.

وی ادامه داد: تامین اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تسهیل در صدور مجوز از مسائل مورد تاکید برای اجرا توسط شهرداری بود و همچنین راه و شهرسازی تامین زمین با کاربری‌های خدماتی در شهرستان اشنویه را مورد بررسی قرار داد.

تاکید بر هماهنگی، نظارت و کنترل و حمایت از سازندگان و بسیج همه منابع برای تحقق طرح نهضت ملی مسکن از مهم‌ترین موضوع‌های مطرح شده در این جلسه بود.