شناسهٔ خبر: 124056 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان؛

نشست شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان برگزار شد/اقدامات دولت به نحو احسن اطلاع رسانی شود

نشست شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان 2 نشست شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان هرمزگان با حضور مدیرکل، معاونین و دیگر اعضاء این دستگاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، در ابتدا شیرزاد عزتی رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی برگزاری چنین نشست هایی را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: در حوزه اطلاع رسانی به اتاق فکری نیاز است که اداره کل را به سمت هدفی روشن که برای پیشبرد هر سازمانی الزامی است سوق دهد.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی افزود: شورای فرهنگی راه و شهرسازی هرمزگان به ‌عنوان رکن اصلی سیاست‌گذاری های فرهنگی در راستای عمل به مسئولیت‌های فرهنگی خود و با توجه به جامعه هدف خود که شامل کارکنان و خانواده آنها، مردم شریف هرمزگان و ... است فعالیت‌های خوبی را انجام داده است. تا بتواند تعهد خود در فعالیت‌های فرهنگی را در درون و بیرون سازمان عملی کرده باشد.

عزتی با اشاره به این که در حوزه اطلاع رسانی نیز اقدامات بسیار خوبی در اداره ارتباطات و اطلاع رسانی انجام شده است اما ایده آل نیست، افزود: در این راستا به صورت روزانه اخبار و وقایع داخلی مجموعه به رسانه ها آنی و به موقع ارسال و اطلاع رسانی می شود.

وی از تعامل دو سویه اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی با سایر رسانه ها خبر داد و گفت: مجموعه شورای اطلاع رسانی راه و شهرسازی می خواهد به سمتی برود که این مجموعه هیچ سوالی را در ذهن مخاطبان  و همکاران بدون پاسخ نگذارد و پل ارتباطی برای ارتباط بین این مجموعه با کارکنان ، سایر شهروندان و مخاطبین برقرار نماید.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان تعامل این واحد با نشریات کشوری و محلی را در سطح خوبی عنوان کرد و گفت: سعی کردیم تا یک تعامل دو سویه بین این مجموعه و رسانه‌ها شکل بگیرد، بسیاری از نشریات سراسری و همچنین نشریات محلی روزانه اخبار مربوط به ما را پوشش می‌دهند.

عزتی خاطر نشان کرد: متاسفانه در راه و شهرسازی هرمزگان نگاه کارمندی و اداری کارآمد نیست، دلیل هم این است کارمندان دغدغه معیشت دارند، اگر به دنبال بازده مطلوب در این حوزه هستیم باید کارکنان را دریابیم.

در ادامه عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با تقدیر از اقدامات خوب انجام شده در اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، اظهار داشت: روابط عمومی باید نگاه مردم محور داشته باشد و تلاش کند اطلاع رسانی به درستی صورت گیرد و کارهای معاونت های مختلف به نحو احس اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی باید با ارزیابی مستمر از عملکرد بخش های مختلف و تهیه گزارش های کاربردی زمینه را برای ارتقای سطح خدمات دستگاه و افزایش رضایتمندی جامعه فراهم کند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطر نشان کرد: معاونین دستگاه نیز باید روزانه گزارش فعالیت های حوزه خود را جهت تولید خبر به روابط عمومی ارسال کنند تا مردم هم از طریق رسانه ها از اقدمات بسیار خوبی که در این حوزه ها اتفاق می افتد با خبر شوند.    

وی در پایان تاکید کرد: این سلسله نشست های اطلاع رسانی به صورت مستمر در آخر هر ماه جهت ارزیابی خبری معاونت های مختلف برگزار شود.

گفتنی است در ادامه؛ معاونین و دیگر مدیران عضوء شورای اطلاع رسانی نیز به ارائه گزارش مختصری از حوزه مدیریت خود پرداختند.