شناسهٔ خبر: 124107 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اعلام کرد؛

بررسی روند اعطای تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک‌های عامل در آذربایجان غربی

مسکن معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: روند اعطای تسهیلات ساخت مسکن در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن با حضور بانک های عامل در آذربایجان غربی بررسی و بر لزوم تسریع در روند کار تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جلال تقی دخت معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مشارکت ۱۶ بانک عامل در ارائه تسهیلات بانکی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن روند خانه‌دار شدن مردم را فراهم می کند.

وی ادامه داد: بانک‌های عامل باید روند ارائه تسهیلات بانکی طرح‌های نهضت ملی مسکن را در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت کنند.

تقی دخت افزود: ثبت عملکرد در سامانه نهضت ملی مسکن منجر به نظارت و کنترل بر میزان پرداخت تسهیلات می شود و در این صورت روند کار به صورت دقیق ارزیابی خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: طبق اعلام بانک ها عامل مشکلی از بابت ارائه تسهیلات وجود ندارد و برخی مسائل بانکی از جمله ثبت عملکرد در سامانه مشکل داشت که این روند شناسایی و رفع شد.

تقی دخت با ارائه آمار متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان، گفت: حدود ۱۷۰ هزار  متقاضی نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی وجود دارد که تاکنون حدود ۳۳ هزار متقاضیی تایید نهایی شدند.

وی تاکید کرد: از متقاضیان تایید شده ۱۲ هزار نفر در بانک‌های عامل افتتاح حساب کردند و حدود ۸ هزارنفر آورده اولیه خود را واریز کردند.

مقرر شد با توجه به اینکه بانک‌ها عملا مشکلی برای ثبت اطلاعات در سامانه ندارند نسبت به ثبت پروژه‌های خود مالکی اقدام نمایند و همچنین پرداخت تسهیلات متقاضیان نهضت ملی مسکن تسریع یابد.