شناسهٔ خبر: 124358 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل خبرداد:

بروزرسانی وخرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل از نیازهای ضروری است

گزارش تصویری برف روبی استاندار اردبیل گفت: بروزرسانی وخرید ماشین آلات راهداری برای استان اردبیل از نیازهای ضروری است

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، حامد عاملی در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور با بیان اینکه استان اردبیل یکی از استان های برفی و سردسیر کشور است و در سال بیش از ۱۲۰ روز عملیات راهداری زمستانی در این فصل دارد گفت:اکثر ماشین الات راهداری استان فرسوده و عمر بالای ۲۵ سال دارد که نیاز دارد برای استانی مثل اردبیل که با بارش های سنگین همراه است ماشین آلات جدید خریداری و جایگزین ماشین آلات فرسوده شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیـل با اشاره به اینکه در طول یک سال گذشته به اندازه ۴ سال پروژه های بسیار ارزشمندی در حوزه راه استان توسط راهداری انجام شده تصریح کرد:همت جهادی و ارزشمندی در زمینه آسفالت و بهسازی جاده های استان انجام شده که رضایت مردمی را نیز همراه داشته است.

استاندار اردبیل این استان را از شاخص های کشوری عقب دانست و اظهارکرد:لازم است برای پروژه های اولویت داراستان بتوانیم از سازمان اعتبار خوبی را جهت رسیدن اردبیل به وضعیت قابل قبول جذب کنیم و عقب ماندگی های گذشته را جبران کنیم.

عاملی متوسط بزرگراه در کشور را ۲۴ درصد و این میزان را در استان اردبیل ۱۱ درصد  برشمرد و خاطرنشان کرد:با توجه به اینکه از متوسط کشوری بسیار عقب هستیم باید در این زمینه برنامه ریزی اساسی جهت اجرای پروژه های بزرگراه و جذب پیمانکار انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه استان اردبیل تنها استان در کشور است که مردم آن از طریق یک جاده مناسب به مرکز کشور وصل نیست افزود:این یک آسیب جدی برای استان و ازمطالبات مهم مردمی است.

استاندار اردبیل خواستار تخصیص اعتبارات برای انجام روکش آسفالت مسیر سرچم شدو اظهار کرد:اگر اعتبارات به موقع جذب شود روکش آسفالت مسیر تا سال اینده به اتمام خواهد رسید که خدمتی ماندگار برای مردم استان است

عاملی تصریح کرد:عملیات تعریض و چهارخطه کردن مسیر نیز در حال انجام است.

وی جذب اعتبارات برای خرید تجهیزات ایمنی راه را از اولویت های مهم دانست و افزود:اگر بتوانیم اعتبارلازم را در این زمینه جذب کنیم با اولویت بندی در مسیرهایی که ضرورت و مشکل از این لحاظ دارند کاررا شروع خواهیم کرد.

استاندار اردبیل طول راههای شریانی استان را ۷۰۰ کیلومتر برشمرد گفت:لازم است برنامه ریزی لازم در این زمینه نیز انجام و برای سال آینده افقی ترسیم شود تا بتوانیم پروژه های مربوط به راههای شریانی را نیزبراساس  اولویت تکمیل کنیم.