شناسهٔ خبر: 124489 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۹ ماهه سالجاری انجام شد؛

مراجعه بیش از ۳۰ هزار ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مراکز معاینه فنی سیستان وبلوچستان 

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان وبلوچستان گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۳۰هزار و ۴۹۲ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به مراکز معاینه فنی استان‌ مراجعه کردند که این میزان حاکی از افزایش ۱۱درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت: از تعداد وسایل‌نقلیه مذکور تعداد۲۱ هزار و ۴۶۴ خودرو  در مرتبه اول  معاینه فنی قبول و موفق به اخذ برگه معاینه فنی  ،۴هزار و ۳۳۲ قبولی پس از اصلاح عیب و ۴هزار و ۶۹۶ مورد نیز در طی فرآیند مذکور رد شده اند. 

وی گفت:در مراکز معاینه فنی استان‌، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها، کمربند ایمنی، کپسول آتش نشانی، باک ها، درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز، لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها، کیلومتر شمار و تست نور صورت می پذیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هدف از تاسیس مراکز معاینه فنی کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی تردد است ادامه داد: تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از سنگین و نیمه سنگین باید در دوره‌های زمانی مشخص و منظم نسبت به انجام آزمون معاینات فنی، ایمنی و آلایندگی در مراکز مجاز معاینه فنی اقدام کنند.

باقری در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.