شناسهٔ خبر: 124595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ ماهه سالجاری انجام شد؛

توزیع رایگان ۱۵۰۰ عدد کلاه ایمنی بین موتور سواران سیستان و بلوچستان

توزیع کلاه ایمنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  سیستان و بلوچستان از توزیع ۱۵۰۰ عدد کلاه ایمنی بین راکبان موتور سوار شهرستان های شمال استان در۹ ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، یاسر محمد حسنی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این تعداد کلاه ایمنی درشهرستان های شمال استان از جمله خاش،زابل، نیمروز، زاهدان، سراوان و سیب و سوران اهدا شد.

وی گفت: یکی از طرح‌های مهم حوزه حمل و نقل استان، اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت است که هر ساله در قالب توزیع رایگان اقلام ایمنی اجرا می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه هدف از این طرح ،کاهش  تعداد مصدومین و حوادث موتور سواران بوده است، تصریح کرد:به این منظور ضمن ارائه آموزش‌های لازم درخصوص تاثیر مثبت استفاده از تجهیزات ایمنی و سلامت فنی موتورسیکلت، نسبت به ارائه هشدارهای لازم درخصوص تبعات عدم رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور در راه‌ها مانند رانندگی با سرعت بالا، سبقت غیرمجاز، رانندگی در خلاف جهت حرکت خودروها و رانندگی با موتورسیکلت‌های دارای نقص فنی اقدام شده است. 

محمد حسنی در خاتمه یادآور شد: تمام تلاش همکاران ما در مجموعه بزرگ راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان بر ارتقای فرهنگ و دانش ترافیک و افزایش ایمنی تردد در جاده‌های این استان معطوف است.