شناسهٔ خبر: 124609 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه شورای مسکن استان گیلان مطرح شد؛

آغاز ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در گیلان/تاکید استاندار بر کیفیت مصالح مصرفی طرح نهصت ملی

گیلان-جلسه شورای مسکن استان استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن استان که با حضور مدیران کل راه وشهرسازی، بنیاد مسکن وسایر اعضاء در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد،تامین مسکن را از الویت های دولت سیزدهم برشمرد وگفت:مسکن و اشتغال دو مؤلفه مهم در دستور کار دولت است که باید به جدیت به تعهداتمان عمل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (گیلان)، اسدالله عباسی استاندار گیلان با تأکید بر اینکه هدف از برگزاری این جلسات بررسی روند پیشرفت پروژه‌ها و ارائه راهکار برای رفع مشکلات احتمالی است، گفت: دستگاه‌ها انسجام و هماهنگی لازم را در کارگروه‌ها داشته باشند و جلسات و تعاملات باید موجب تسریع در اجرای پروژه‌ها شود.

استاندار گیلان بر لزوم پیگیری مدیران متولی برای صدور سند خانه‌های روستایی در گیلان تأکید کرد وخواستار تحویل اسناد به روستاییان شد.

در ادامه هادی رحمانی، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز با اشاره به روند ساخت ۲۰ هزار و ۲۱۳ واحد مسکونی در مناطق مختلف شهری و روستایی استان اظهار کرد: از این مجموع ۱۱ هزارو ۷۸۸ واحد درمحدوده شهرها و ۷هزارو ۹۳۸ واحد در محدوده روستاها و۴۸۷ واحد نیز در محدوده بافت فرسوده درحال اجراست که در حال حاضر میانگین پیشرفت کار در این حوزه ۴۵ درصد است و تلاش می‌شود، تعهدات ساخت این واحدها در یک دوره‌ی ۲۴ ماهه عملی و به متقاضیان تحویل داده شود.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان تعداد افراد ثبت نامی نهصت ملی مسکن درگیلان را بالغ بر ۱۰۹ هزارو۴۲۳ نفر اعلام کرد وگفت: از این میزان ۲۲ هزار و ۵۳۳ نفر دارای تاییدیه نهایی شروط ثبت نام مسکن ملی هستند وبالغ بر ۶هزار و۷۷۶ نفر واریزی اول را پرداخت کرده اند.

وی کمبود زمین را یکی از مشکلات اساسی در بحث نهصت ملی مسکن برشمرد وافزود:مشکل کمبود زمین در استان با تعامل وهمکاری دستگاه های اجرایی تا حدودی مرتفع شده است وپیگیری‌ها برای تأمین زمین برای باقی‌مانده‌ تعهدات نیز ادامه دارد.