شناسهٔ خبر: 124738 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

گزارش تردد در محورهای مواصلاتی استان در ۹ ماهه ۱۴۰۱ اعلام شد؛

ثبت تردد ۴۲۰ خودرو در هر ساعت در محورهای مواصلاتی استان اصفهان

گزارش تردد در محورهای مواصلاتی استان رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان اطلاعات تردد ثبت شده در ۹ ماه سال جاری توسط سامانه های تردد شماری برخط در محورهای مواصلاتی استان را گزارش داد.

به گزارش پایگاه  خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) مریم تاکی اظهار کرد: متوسط تردد ساعتی در ۹ ماهه سال جاری به ۴۲۰ خودرو رسیده است که نسبت به ۹ماهه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است. درصد تردد ناوگان سنگین ۲۱.۰۱ درصد از کل تردد گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۴درصد کاهش داشته است.

وی سرعت متوسط در محورهای استان در ۹ماهه سال جاری ۸۳.۹ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و افزود: بیشترین سرعت متوسط به ترتیب در محورهای ۵ شهرستان نطنز، شهرضا، کاشان، شاهین شهر و میمه و فلاورجان به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان گفت: تعداد تردد ورودی به استان در ۹ ماهه سال جاری از ۲۲۸۴۳۶۷۰ به ۲۷۲۲۳۴۰۶ و خروجی استان از  ۲۱۷۳۷۶۳۰  تردد به ۲۷۹۵۱۰۷۱ ثبت شده است که نسبت به مشابه سال گذشته  ۲۰ درصد افزایش داشته است. روز اوج تردد در راههای استان روز جمعه مورخ ۱۱/۰۹/۱۴۰۱ ساعت ۱۸ تا ۱۹ با تعداد ۱۳۹۱۶۲ تردد در ساعت گزارش شده است .

تاکی با اشاره به ثبت بیشترین تردد در محورهای ۵ شهرستان اصفهان، فلاورجان، لنجان، مبارکه، شاهین شهر و میمه، بیان کرد: بیشترین تردد به ترتیب در محورهای اصفهان- بهارستان(رفت و برگشت)، اصفهان – زرین شهر(فلاورجان) (رفت و برگشت)، اصفهان -زرین شهر(فولاد شهر)  و اصفهان- شهرضا(سه راهی مبارکه) گزارش شده است.

وی افزود: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین  به ترتیب در محورهای خور - انارک (خور - سه‌راهی جندق) (رفت و برگشت)، نایین-عقدا (رفت و برگشت)،میمه – دلیجان (رفت و برگشت)،انارک – نائین (رفت و برگشت)، انارک - جندق (جندق - سه‌راه جندق) (رفت و برگشت)، ثبت شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان عنوان کرد: بیشترین سرعت متوسط به ترتیب در آزادراههای نطنز- اصفهان (رفت و برگشت)، آزادراه اصفهان - نطنز (عوارضی اصفهان) (رفت و برگشت)، شهرضا – اصفهان، کنار گذر شرق (رفت و برگشت) و آزادراه قم – کاشان( کاشان- مشکات) گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین درصد متخلف سرعت نیز در محورهای گلپایگان – دهق (خنداب)(رفت و برگشت)، داران- چادگان (رفت و برگشت)، انارک - جندق (جندق - سه‌راه جندق) (رفت و برگشت)،اصفهان - شهرضا، نائین – سجزی( جنب توزین)(رفت و برگشت)و سجزی اصفهان ثبت شده است.