شناسهٔ خبر: 124873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری استان زنجان اعلام کرد؛

ترانزیت وحمل ونقل بین‌المللی بیش از ۷۵ هزار تن کالا توسط شرکت‌های بین‌المللی زنجان

ترانزیت خودرو رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان میزان بار جابجا شده (ترانزیت و بین‌المللی ) توسط شرکت‌های حمل ونقل بین المللی استان را طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۷۵ هزار تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، علی اصغر عباسی ضمن ارائه گزارش عملکرد این اداره در ۹ ماهه امسال با اشاره به فعالیت شرکت‌های «یلدا ترابر» و «طلایه‌داران غدیر» در حوزه حمل و نقل بین‌المللی کالا عنوان کرد: میزان بار جابجا شده ترانزیت و بین‌المللی در ۹ ماهه سال جاری ۷۵ هزار تن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

عباسی ادامه داد: با توجه به موقعیت استان زنجان و قرارگیری در کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق ومسیر ترانزیتی کشورهای ترکیه، ارمنستان، گرجستان و آذربایجان وکشور های اروپایی روزانه علاوه بر پذیرش وسایط نقلیه حامل اقلام وارداتی و صادراتی از کشورهای مقصد و مبدا، میزبان عبوروسایل نقلیه حامل کالاهای وارداتی وصادراتی به کشورهای ثالث می‌باشد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عموم اقلام صادراتی از زنجان به کشورهای مقصد را شمش روی، شمش و کلاف فولادی، رول کاغذی، کشمش، محصولات لبنی عنوان کرد و گفت: عموم اقلام وارداتی نیز از کشورهای مقصد به زنجان، خاک روی، پنبه والیاف را شامل می‌شود.

عباسی در ادامه به وضعیت شرکت‌های مسافربری بین المللی استان که در مسیرهای استانبول ترکیه واقلیم کردستان فعالیت می‌کنند نیز اشاره و زمان سرویس‌های منظم کشور ترکیه -استانبول را روزهای پنجشنبه ساعت ۱۱:۳۰ صبح از شرکت بین المللی لوان نور(تعاونی ۸ زنجان) عنوان کرد.