شناسهٔ خبر: 125058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل راهداری استان اردبیل خبرداد:

افزایش ۹ درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل

ناوگان اتوبوس معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۹درصدی جابجایی مسافر در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا شیرین زاده در بازدید از شرکت های مسافر بری شهرستان خلخال با بیان اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۱میلیون و۲۹۰ هزار و۸۴۰ نفر مسافر از استان جابجا شده گفت:درمقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۱میلیون و۱۸۰ هزار نفر مسافر از استان جابجا شده بودند امسال افزایش خوبی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد:این میزان جابجایی در قالب ۲۳۰ هزار و۱۹۵ مورد سفر انجام شده است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۲۷ هزار و۶۷۴ نفر مسافر با وسیله نقلیه اتوبوس،۹۸ هزار و۸۴۵ نفر با وسیله نقلیه مینی بوس و ۵۶۴ هزار و۳۲۱ نفر نیز با وسیله نقلیه سواری از استان به مقاصد مختلف جابجا شده اند اظهار کرد:در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۲۷ هزار و۶۷۲ نفرمسافر با اتوبوس جابجا شده بودند امسال افزایش ۱۹ درصدی را در جابجایی مسافر با اتوبوس شاهد هستیم.  

شیرین زاده همچنین در ۱۰ ماهه گذشته از افزایش بیش از ۲ درصدی جابجایی مسافر توسط وسیله نقلیه سواری خبرداد و تصریح کرد:سال گذشته ۵۵۲هزار و۱۳۵ نفر مسافر در قالب ۱۸۲ هزار و۹۰۸ مورد سفر توسط وسیله نقلیه سواری از استان جابجا شده بودند که در مدت مشابه امسال این رقم ۵۶۴ هزار و۳۲۱ نفر بود.

 وی از فعالیت ۷ پایانه مسافربری در استان اردبیل خبرداد و خاطرنشان شد:هزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری در استان اردبیل خدمات رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل را به مردم و مسافران یادآور شد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.