شناسهٔ خبر: 125086 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای پاسخ به مطالبات مردمی صورت پذیرفت؛

ملاقات حضوری مدیرکل راهداری استان مرکزی با مردم شهرستان تفرش

رایحه خدمت مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در راستای اجرای طرح رایحه خدمت امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان تفرش با مردم آن شهرستان دیدار کرد و به بررسی حل مشکلات مطروحه پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیرکل کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، در راستای اجرای طرح رایحه خدمت با حضور در فرمانداری شهرستان تفرش با مردم آن شهرستان دیدار کرد.

در این نشست که با حضور مردم، دهیاران، شوراهای اسلامی، بخشدار و فرماندار شهرستان تفرش، مدیرکل و مسئولین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی برگزار شد، مشکلات موجود در شبکه راه‌های تفرش مطرح و برای رفع این مشکلات تصمیماتی اتخاذ شد.

ارتقاء ایمنی در جاده‌های «تفرش-خرازان-جلایر» و «تفرش-نوبران» مهم‌ترین محورهای این نشست بود که توسط مردم و دهیاران مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی پس از استماع مطالبات مردم گفت: ارتقاء ایمنی مهم‌ترین دغدغه در حوزه فعالیت راهداری است کما اینکه در همین راستا اقدامات ویژه‌ای با هم افزایی فرماندار تفرش، نماینده مردم شهرستانهای تفرش، آشتیان و فراهان و بسیج سازندگی استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی در اختیار فرمانداران هر شهرستان است گفت: امسال حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی فرمانداری برای ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی شهرستان تفرش در نظر گرفته شده است که با توجه به هزینه‌های بالای راهداری و ساخت راه‌های فرعی و روستایی، این اعتبار پاسخگوی نیاز منطقه نیست.

وی افزود: با پیگیری های نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی و همراهی بسیج سازندگی استان در تأمین قیر مورد نیاز اقدامات خوبی برای ارتقاء رویه آسفالته راه‌ها، ارتقاء ایمنی و ساخت راه‌های روستایی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به اجرای دو لایه آسفالت در محور تفرش-فرمهین محدوده گردنه نقره کمر، شروع عملیات اجرایی برای احداث ۲۰ کیلومتر روشنایی طولی در محورهای تفرش-فرمهین و تفرش-سلفچگان، ترانشه برداری جهت تعریض شانه راه و انعقاد قرارداد برای بهسازی آسفالت در گردنه خرازان، تکمیل پل و آسفالت راه روستایی گوگسگرد و ... اشاره کرد.

جهانی اظهار داشت: فعالیتهای راهداری محوری و ارتقاء ایمنی راه‌های تفرش همسو با اجرای طرح راهداری زمستانی همچنان ادامه داشته و در حال حاضر فاز دوم عملیات احداث روشنایی طولی در محور تفرش-سلفچگان محدوده گردنه گیان در حال اجراست. 

وی افزود: با توجه به مشکلات عنوان شده و پاسخ به مطالبه مردم، عملیات تعریض شانه، رفع نقاط پرحادثه و مستعد حادثه، نصب گاردریل، تابلو و چراغ چشمک زن در دستور کار قرار دارد و در تلاشیم تا سال آینده درخصوص ارتقاء رویه آسفالتی این محور اقداماتی انجام دهیم تا مردم شهرستان تفرش از مسیری ایمن و مناسب تردد نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: پس از شهرستان های ساوه و زرندیه، تفرش سومین شهرستان در استان مرکزی است که در اولویت ساخت راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار این اداره کل قرار دارد که انشاالله با استمرار همکاری بسیج سازندگی استان و حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور اتفاقات خوبی در برخورداری روستاهای این شهرستان از راه آسفالته صورت خواهد گرفت.