شناسهٔ خبر: 125319 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

۶۸ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی خوزستان

سرهنگ عبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان گفت: در سالجاری بیش از ۶۸ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان خوزستان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)؛ سرهنگ فریدون عبادی فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان با بیان اینکه اراضی تحت پوشش این فرماندهی، در گستره ۲۸ شهرستان و ۱۱ شهر واقع شده اند اظهار کرد: این یگان در راستای حفاظت از حقوق بیت المال در امور اراضی تحت تملک سازمان ملی زمین و مسکن حسب وظیفه و به منظور جلوگیری از وقوع هرگونه تعرض و تصرف در اراضی دولتی از تمامی راهکارهای پیشگیرانه، سلبی و ایجابی مقتضی استفاده می کند.

عبادی ادامه داد: این یگان با انجام بازدید و بازرسی از یگان‌های مستقر در شهرستان های تابعه وضعیت آمادگی نیروها و عملکرد خدمتی آنها را به صورت مستمر پایش کرده و مورد بررسی قرار می دهد.

وی با اشاره به لزوم فراگیری دانش و علوم نوین جهت ارتقاء سطح کیفی نیرو ها اظهار داشت:جهت ارتقاء دانش تخصصی نیروهای حفاظت اراضی کلاس ها و دوره های آموزشی ضمن خدمت به صورت دوره ای برگزار می شود.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان به اولویت داشتن اجرای اقدامات پیشگیرانه در این یگان اشاره کرد و اذعان داشت: امسال تا کنون بیش از ۶۸ هزار ساعت گشت زنی توسط تیم های عملیاتی فرماندهی یگان حفاظت اراضی استان خوزستان انجام شده است.

عبادی تصریح کرد: در سالجاری جهت اطلاع رسانی با نصب بنر، تابلو، علائم هشدار دهنده و دیوار نویسی هشدارهای لازم اعلام شده تا مردم عزیز استان بدانند کدام اراضی مربوط به بیت المال است.

وی افزود: تیم‌های گشت و مراقبت یگان حفاظت اراضی در سراسر استان خوزستان به صورت پیمایش روزانه در حال گشت زنی برای رصد اراضی ملی و دولتی تحت پوشش هستند و در صورت مشاهده موارد مربوط به تصرف این اراضی اقدامات قانونی لازم را انجام می دهند.

سرهنگ عبادی بیان داشت: در راستای افزایش آگاهی نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی و دولتی استان خوزستان امسال برای عوامل یگان حفاظت اراضی استان، ۱۰ دوره آموزش عملی و میدانی و ۵۲ جلسه آموزش تئوری برگزار شده است و براین اساس بیش از ۲ هزار نفرساعت آموزش دیده‌اند.

وی عنوان کرد: سامانه ۱۶۵۶ این یگان به صورت شبانه روزی به منظور دریافت اخبار و اطلاعات مردمی در ارتباط با تصرف اراضی ملی و دولتی فعال است و در سالجاری نیز ۶۳ گزارش از طریق این سامانه دریافت شد که مورد رسیدگی قرار گرفتند.

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان گفت: افراد سودجو معمولاً درایام تعطیلات، آخر هفته‌ها و چند روز تعطیلی متوالی فرصت را برای دست‌اندازی به زمین های ملی و دولتی فراهم می‌بینند، لذا از عموم مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی مراتب را فوراً از طریق تماس با شماره تلفن ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی‌ملی اطلاع دهند.