شناسهٔ خبر: 125582 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن اعلام کرد؛

تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین داخل محدوده شهرها برای ساخت مسکن

تقی رضایی در زنجان معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در داخل محدوده شهرها برای نهضت ملی مسکن خبر داد.

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره میزان اراضی شناسایی شده برای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: تا کنون زمین مورد نیاز برای حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در داخل محدوده شهرها تامین شده که معادل ۲۳ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن درباره مابقی اراضی خاطر نشان کرد: زمین‌هایی در راستای قانون جهش تولید مسکن پیش‌بینی شده که یا باید الحاق شود، یا تعییر کاربری پیدا کند،‌ یا از دستگاه های دولتی گرفته شود یا با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح توافق شود.

رضایی افزود: طبق ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مبنی بر اخذ اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی، ۱۰ هزار هکتار شناسایی شده و اسناد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار آن منتقل شده است.

وی ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز از دستور کار خارج شده و حدود ۳ هزار هکتار باقی‌مانده که در حال پیگیری برای اخذ و انتقال سند است.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در راستای ماده ۹ قانون جهش تولید مسکن که مربوط به اراضی داخل حریم هستند، حدود ۹۰ هزار هکتار در یک سال گذشته با منابع طبیعی صورتجلسه تغییر و تحول انجام شده که برای بالغ بر ۶۰ هزار هکتار آن تغییر نمایندگی سند از منابع طبیعی به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شده است.

رضایی خاطر نشان کرد: این‌ اراضی برای توسعه آتی شهرها به تناسب رشد جمعیت استفاده خواهد شد.