شناسهٔ خبر: 125677 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران:

سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است

علیرضا فخاری استاندار تهران ظرفیت بافت فرسوده شهر تهران را برای تولید مسکن مناسب دانست و گفت: در بافت فرسوده تهران ظرفیت نوسازی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا فخاری استاندار تهران در مراسم تجلیل از بانوان مطرح شهرهای جدید طی مراسمی در باغ موزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تهران با دیگر استان‌ها به لحاظ وسعت محدود و جمعیت فراوان شرایط خاصی دارد، گفت: در استان تهران  سیاستگذاری تولید مسکن به این گونه است که نیازمندی‌های مسکن در شهرک‌های اقماری جبران شود.

استاندار تهران تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهر تهران را با سیاست نوسازی از دیگر سیاست‌ها و روش‌های تولید مسکن در این استان برشمرد و افزود: در تلاش هستیم تا عقب‌ماندگی تولید مسکن در کشور را جبران کنیم و در کنار اجرای طرح نهضت ملی مسکن بافت فرسوده نوسازی خواهد شد که با کمک این دو ظرفیت سهم استان تهران در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد خواهد بود.

فخاری توضیح داد: ظرفیت جمعیت امروز تهران نیازمند ارایه خدمات ویژه در حوزه زیرساخت از جمله آب، برق، گاز  و همچنین در حوزه حمل و نقل است که تامین این خدمات می‌تواند دسترسی به نقاط مختلف را برای هموطنان آسان کند. در این خصوص نیز اقدامات در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با ساخت مسکن در جنوب استان تهران ظرفیت‌های تولید مسکن در این استان در حال تقویت شدن است، گفت: نیازمندی‌های استان تهران در تامین مسکن توسط شرکت عمران شهرهای جدید در شهر پرند و همچنین توسط شهرداری تهران در بافت فرسوده شهر تهران در حال انجام است. در ماه‌های گذشته شهرداری تهران در همکاری با بنیاد مسکن احداث ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده شهر تهران را آغاز کرد. در آینده شاهد جبران عقب‌ماندگی ساخت  و ساز در بافت فرسوده تهران خواهیم بود.

استاندار تهران در بیان دلایل کندی اجرای مسکن در بافت فرسوده اعلام کرد: نبود پیوستگی ساختاری و سازمانی بخشی از دلایل کندی نوسازی در بافت فرسوده است. در حال حاضر سازمان نوسازی و شرکت بازآفرینی به نوسازی بافت فرسوده تهران اقدام می کنند که باید بین این شرکت و سازمان پیوند راهبردی ایجاد شود.

وی ادامه داد: در بافت فرسوده تهران  ظرفیت نوسازی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد. در حال حاضر شهر تهران اراضی زیادی برای مولدسازی ندارد. امروز خود تهران و دستگاه‌های اجرایی کمبود ساختمان دارند که باید اول آن را جبران کنیم.