شناسهٔ خبر: 125773 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی/استقرار نیروهای امدادی در مناطق زلزله‌زده خوی

طرح نهضت ملی مسکن تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی، افتتاح ۵۲ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری شرکت بازآفرینی شهری در دهه‌فجر، بهره‌برداری از ۳ ورزشگاه احداث شده توسط سازمان مجری در نیمه اول سال۱۴۰۲، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

امکان شناسایی سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح شنبه هشتم بهمن، به مدت سه ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی در حسینیه امام خمینی (ره) که با حضور بخش های حمل و نقل ریلی، جاده‌ای، دریایی و هوایی، هواشناسی و بخش مسکن و شهرسازی برپا شده بود، بازدید کردند.

 در حاشیه بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی، تبیین وضعیت مسکن در کشور مبتنی به تعداد ازدواج های ۱۰ سال آینده، لزوم نوسازی بافت فرسوده و تعداد مستأجران کشورتحلیلی از شاخص های بخش مسکن ارائه شد.

در این بازدید بر نقش و سهم زمین در قیمت مسکن در ایران و تراکم بالای جمعیتی اشاره شد به طوری که در حال حاضر مساحت کل محدوده شهرها نیم درصد  با در نظر گرفتن واحدهای تجاری، اداری و مسکونی است که اگر این به شش دهم درصد برسد این امکان وجود دارد که  سه میلیون و ۶۰۰ هزار قطعه زمین ۲۰۰ متری با هزینه صفر واگذار کنیم. در ادامه این دیدار به سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن از جمله واگذاری زمین، طرح های خودمالکی و نوسازی بافت فرسوده و صنعت شهرها اشاره شد.

تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان کشور، اولویت این وزارتخانه را رشد تولید مسکن مطابق با نیاز و قانون مصوب عنوان کرد و از تشکیل کمیته ۵ نفره برای پیگیری مطالبات سازمان‌های نظام مهندسی خبر داد.

افزایش تعرفه خدمات مهندسی با درنظر گرفتن ملاحظات مردمی انجام می‌شود

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه تعیین تعرفه خدمات مهندسی با رعایت ملاحظات مردمی و همچنین برآورد انتظارات مهندسان انجام می‌شود بر اجرای طرح نهضت ملی مسکن در فضای همدلی و در همکاری با سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.

بهره‌برداری از ۳ ورزشگاه احداث شده توسط سازمان مجری در نیمه اول سال۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی از تکمیل و تحویل سه ورزشگاه بناب، بروجرد و خرم‌آباد در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ خبر داد.

پرداخت ۶ هزار و ۵۵۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده

سرپرست بانک مسکن از پرداخت ۶ هزار و ۵۵۱ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تاکنون خبر داد و گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم با ۱۶ هزار و ۶۲۵ واحد به مبلغ ۴ هزار و ۶۵۲ میلیاردتومان قرارداد منعقد کرده است.

رشد بیش از ۶۰ درصدی پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه توسط بانک مسکن

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن گفت: بانک مسکن تاکنون بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، فرزندآوری و سایر بخش‌ها پرداخت کرده است.

امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک با دریافت اوراق تسهیلات مسکن فراهم است

سرپرست بانک مسکن گفت: با خرید اوراق، امکان خرید مسکن در شهرهای کوچک فراهم شده به طوری که متقاضیان با رقمی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان می‌توانند اقدام به خرید مسکن کنند.

۵۶۵ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری در سال گذشته تکمیل شد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری از تکمیل ۵۶۵ پروژه روبنایی، زیربنایی، فضای شهری و بهسازی معابر توسط شرکت در سال مالی گذشته خبر داد و گفت: تکمیل ۶۶۰ پروژه محلات هدف بازآفرینی نیازمند ۲ هزار میلیاردتومان اعتبار است.

آغاز همکاری با شورای اسلامی کلانشهرها

معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: اعضای شورای اسلامی شهرها با راهبری کمیسیون‌های شهرسازی و معماری، سفیران نوسازی واحدهای فرسوده و ناپایدار شوند.

افتتاح ۵۲ پروژه روبنایی، زیربنایی و فضای شهری شرکت بازآفرینی شهری در دهه‌فجر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از افتتاح و بهره‌برداری ۵۲ پروژه زیربنایی، روبنایی، فضای شهری در دهه فجر سال جاری خبر داد.

استقرار نیروهای امدادی بنیاد مسکن از استان‌های همجوار و مرکز در مناطق زلزله‌زده خوی

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن حضور در مناطق زلزله‌زده خوی از انجام برآورد میزان خسارت‌ها همزمان با امدادرسانی توسط نیروهای مستقر در منطقه خبر داد.

اجرای ۱۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرها توسط بنیاد مسکن

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن ۱۰۶ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

تخریب‌های گسترده زمین لرزه ۵.۹ خوی به واحدهای مسکونی روستایی

رییس شبکه شتاب‌نگاری با اعلام ثبت بیش از ۴۰ پس‌لرزه از زلزله اصلی با بزرگی ۵.۹ در خوی از تخریب گسترده واحدهای مسکونی روستایی در مناطق زلزله زده خبر داد.

تحویل ۳۰ هزارواحد مسکن مهر باقیمانده تا شهریور ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در شهرهای جدید تا شهریور ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن بین ۷۵ تا ۱۱۰ متری احداث می‌شود.

شرکت عمران پرند رتبه اول طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای جدید کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی، شهر جدید پرند را از نظر تامین زمین، تعداد انعقاد قرارداد با انبوه‌سازان، پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و تخصیص واحد مسکونی به تاییدشدگان در بین شهرهای جدید حائز رتبه نخست برشمرد.

همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران توسعه می‌یابد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران و هیات همراه، در نشستی مشترک پیرامون حوزه‌های مختلف همکاری و هم‌افزایی همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

سهم استان تهران در طرح نهضت ملی مسکن ۶۰۰ هزار واحد است

استاندار تهران ظرفیت بافت فرسوده شهر تهران را برای تولید مسکن مناسب دانست و گفت: در بافت فرسوده تهران ظرفیت نوسازی سالانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد.