شناسهٔ خبر: 125849 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

تداوم بارش باران، برف و وزش باد در بیشتر مناطق کشور/ کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما طی ۲ روز آتی در شمال‌غرب و غرب

کولاک برف بهمن کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها طی امروز و روزهای پیش‌رو در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت جوی کشور گفت:  امروز در فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، بارش باران تداوم پیدا می‌کند. همچنین امروز با گذر سامانه بارشی از نوار شمالی کشور برای شمال‌غرب، غرب، استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، تهران، همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان و چهارمحال و بختیاری، بارش باران و برف، همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا در برخی مناطق شمال‌شرق، شمال‌غرب، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، بارش پیش‌بینی شده است.

نقشینه توضیح داد: از اواخر وقت شنبه و یکشنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور می‌شود. برای مناطقی از شمال‌غرب و غرب به ویژه در نوار مرزی این مناطق برف و باران رخ می‌دهد.

وی افزود: دوشنبه در شمال‌غرب، مناطقی از غرب، دامنه‌ و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، زاگرس مرکزی، بارش پیش‌بینی شده است.

نقشینه گفت: وزش باد فردا در برخی مناطق شمال‌غرب، خراسان رضوی،  جنوب استان‌های سیستان و سمنان نسبتا شدید تا شدید می‌شود. جمعه و شنبه، شمال‌غرب، کاهش محسوس دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای دارند.

وی افزود: از یکشنبه برای شمال‌غرب تدریجا افزایش دما آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: امروز و فردا خلیج‌فارس، شنبه خلیج‌فارس و دریای‌عمان، یکشنبه دریای‌عمان، مواج و متلاطم است.

وی افزود: برای تهران امشب افزایش ابر و بارش پراکنده باران داریم و فردا تهران، صاف تا کمی ابری خواهد شد.بیشینه دمای تهران امروز ۱۱ و در دوروز آتی ۹ درجه بالای صفر می‌شود.