شناسهٔ خبر: 125995 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح‌های راهسازی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: جذب سرمایه‌گذاری در پیشبرد پروژه‌های راهسازی با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی از اهداف مهم و لازمه توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سید محسن حمزه‌لو در جلسه با سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه راه و شهرسازی، اظهار داشت: پیش از این با استفاده از روشهای جایگزین در زمینه تأمین و جذب سرمایه‌گذاری گام‌های موثرتری در سرعت‌دهی به پروژههای راهسازی از جمله کریدر بزرگراهی غرب کشور برداشته شده است.

 وی ادامه داد: وجود پایانه‌های مرزی فرصتی برای توسعه استان است و برای بهره‌برداری از ابن ظرفیت باید توجه ویژه‌ای به حوزه راه شود و سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز بیش از پیش گسترش یابد.

 وی با اشاره به اهمیت بخش ریلی، اظهار داشت: حدود ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای بخش ریلی آذربایجان‌غربی هزینه شده است و استفاده از ظرفیت باری ایستگاه‌های راه آهن این استان مورد توجه و در اولویت است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: توجه به بخش ریلی و توسعه این بخش منجر می‌شود تا از امکانات موجود بهترین بهره‌برداری صورت گیرد.

 حمزه‌لو با اشاره به اینکه گسترش شبکه سراسری راه آهن از عوامل مهم و تاثیرگذار در پیشرفت و توسعه اقتصادی محسوب می‌شود، افزود: تکمیل بخش‌ باری ایستگاه‌های راه‌آهن یکی از برنامه‌های راهبردی در توسعه حمل‌ونقل بین‌المللی استان تعریف شده است.

 وی با اشاره به طرح های دهه فجر این اداره کل، گفت: ۱۷ طرح در حوزه راهسازی به ارزش ۱۵ هزار و میلیارد ریال در این استان آماده بهره برداری در دهه فجر است.

 وی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای بهره برداری از ۹۷.۷ کیلومتر راه در آذربایجان غربی هزینه شده است.

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: همچنین در دهه فجر امسال ۹ طرح راهسازی در این استان کلنگ زنی می شود.

 حمزه‌لو بیان کرد: طول پروژه های قابل کلنگ زنی ۸۸ کیلومتر بوده و برای اجرای این میزان مسیر ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

 گفتنی است در ادامه این جلسه حاضران به بیان نظرات و پیشنهادات خود در راستای سرمایه‌گذاری در حوزه راهسازی پرداختند.