شناسهٔ خبر: 126021 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارائه جزئیات پبشرفت ۲۰ طرح نهضت ملی مسکن در شرق استان سمنان

نادعلی مسکن معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی شرق استان سمنان گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان های شاهرود و میامی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (شرق سمنان) : حسین نادعلی معاون مسکن و ساختمان  راه و شهر سازی شرق استان سمنان(شاهرود) در خصوص گزارش اقدامات انجام شده در طرح نهضت ملی مسکن شرق استان سمنان در شهرستان های شاهرود و میامی گفت :  اراضی تامین شده در طرح نهضت ملی حدود ۲۸۰ هکتاراست که بیش از ۱۰۰درصد برنامه ابلاغی (۲۳۴ هکتار) می¬باشد.

 وی بیان کرد :در بیارجمند ۱۰ هکتار برای ۱۹۲ واحد ،در شاهرود ۲۳۹.۵ هکتار برای ۵۴۶۶ واحد، در کلاته خیج ۶.۵ برای ۱۱۵ واحد،در مجن ۲.۶ هکتار برای ۱۵۰واحد،در میامی ۱۹.۲ هکتار برای ۳۱۰ واحد و در بسطام ۲ هکتار برای ۱۰۵ واحد در نظر گرفته شده است .

ناد علی بیان داشت: در شهر های رویان و بسطام به دلیل عدم و جود اراضی دولتی و همچنین وجود اراضی کشاورزی تامین اراضی لازم تاکنون ممکن نشده است.

حسین نادعلی گفت : سهمیه شرق استان طبق برنامه ابلاغی ساخت ۹۸۲۱ واحد بوده که تا کنون برای ۱۷۷۷ متقاضی که واریز وجه اولیه را انجام داده اند، عملیات ساخت ۱۱۴۰ واحد شروع گردیده است. همچنین ۵۱۶ واحد تعاونی ارتش اراضی تفاهمی در حال ساخت می باشد. لازم به ذکر است که تعداد واحد های خودمالکین دارای قرارداد مشارکت، ۸۰۷ واحد و تعداد واحد های تبصره ۱۸ (بافت فرسوده دارای قرارداد) ۱۲۶ واحد می¬باشد.

وی در خصوص شرح پروزه های در حال اجرا بیان داشت:

- پروژه ۹۶ واحدی کوثر۱ به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل۶۵% که تعداد ۲۴واحد آن تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان می باشد.

- پروژه ۹۶ واحدی فدک به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل ۴۶%

- پروژه ۴۸ واحدی بهداری به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل ۴۸%

- پروژه ۱۶۰ واحدی کوثر۲ به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل ۱۵% در مرحله اجرای اسکلت و سقف ۵- پروژه ۵۱۶ واحدی شهید زرهرن(خودمالکین تعاونی مسکن ارتش) با پیشرفت فیزیکی معادل ۴۰%

- پروژه ۹۶ واحدی زیباسازان (خود مالکین –تبدیلی مسکن مهر تعاونی مسکن تاکسیرانی) با پیشرفت فیزیکی معادل ۵۵%

- پروژه ۱۴۴واحدی زیباسازان(خودمالکین-تبدیلی مسکن مهر تعاونی مسکن آموزش و پرورش) با پیشرفت فیزیکی معادل ۸۵% که تعداد ۷۲ واحد آن تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان می باشد.

- پروژه ۱۹۲ واحدی زیباسازان(خود مالکی – تبدیلی مسکن مهر تعاونی مسکن شرکت فولاد) با پیشرفت فیزیکی معادل ۶۳% که تعداد ۴۷ واحد آن تکمیل و آماده تحویل به متقاضیان می باشد.

- پروژه ۷۲۰ واحدی سردار سلیمانی به کارگزاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در طرح نهضت ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل ۵% در مرحله اجرای فونداسیون

- پروژه ۱۰۷۲ واحدی سردار سلیمانی به کارگزاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در طرح نهضت ملی مسکن در مرحله طراحی می باشد.

- پروژه ۷۰۴ واحدی سردار سلیمانی به کارگزاری اتاق تعاون ایران در طرح نهضت ملی مسکن 

- پروژه ۶۶ واحدی طلاب به کارگزاری دفتر خدمات حوزه علمیه در طرح نهضت ملی مسکن که در مرحله طراحی می باشد.

- پروژه ۱۰۵ واحدی بنیاد به کارگزاری اداره کل راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن که در مرحله طراحی می باشد.

- پروژه ۶ واحدی بنیاد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن با پیشرفت فیزیکی معادل ۳۰% در بیارجمند.

- پروژه ۹۱ واحدی بنیاد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی مسکن در بیارجمند درمرحله صدور صدور پروانه ساخت.

- پروژه ۲۲ واحدی بنیاد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی مسکن در کلاته خیج در مرحله اخذ پروانه ساخت.

- پروژه ۱۶۱ واحدی بنیاد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح انهضت ملی مسکن در میامی در مرحله طراحی

- پروژه ۲۲ واحدی بنیاد به کارگزاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی مسکن در مجن در مرحله اخذ پروانه ساخت.

- تعداد ۱۷۳ واحد تحت عنوان تبصره ۱۸ (بافت فرسوده) با استفاده از تسهیلات بازآفرینی

- تعداد ۸۰۷ واحد خود مالک با پیشرفت فیزیکی معادل ۴۴% جزو پروژه های فعال در شرق استان سمنان می باشند.