شناسهٔ خبر: 126217 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی:

پای تعهدمان برای سرعت دادن به ساخت شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان ایستاده ایم

سیستان مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: پای تعهد مان برای سرعت دادن به ساخت شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان ایستاده ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطاء اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در بازدید از روند اجرایی ساخت بزرگراه زابل -زاهدان در شمال این استان با اعلام این مطلب که با وجود همه محدویت ها از جمله کمبود منابع مالی و مشکلات افزایش قیمت مصالح  با تمام توان در صحنه هستیم و به لطف خداوند و نگاه ویژه دولت به استان به تعهدمان عمل خواهیم کرد و قطعا مردم در محورها شاهد تحرک شتاب گونه ساخت بزرگراهها هستند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۰ کیلومتر باند دوم در محور زابل -زاهدان به بهره برداری رسید و تعهد کردیم سال ۱۴۰۱ پل نهراب و ۱۵ کیلومتر دیگر از این محور را به بهره برداری برسانیم از انجام تعهد کامل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مبنی بر ساخت پل نهراب و به بهره برداری رسیدن از ۱۵ کیلومتر دیگر از این محور و نیز آغاز ساخت قطعه ۲ این محور که تنها قطعه باقیمانده هست به طول ۲۷ کیلومتر خبر داد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان افزود: در یک اقدام کم سابقه و با درک این مهم که محور زابل- زاهدان باید از رکود خارج شود در طول سه سال اخیر تکلیف قطعات ۵ و۴ و۳ و۲ این محور به طول ۱۰۰ کیلومتر روشن شد و توانستیم از منطقه سخت تاسوکی که با گرمای بالای ۵۰ درجه و طوفان های سهمگین مواجه بودیم عبور کنیم و انشالله در پایان امسال ۱۵ کیلومتر دیگر از این محور را بهره برداری کنیم و همزمان قطعه ۲ را از سمت رامشار آغاز کنیم.

اکبری از فعال بودن تمام کارگاههای حوزه فعالیت خود خبر داد و گفت: تا پایان سال تلاش می کنیم بیش از ۵۰ کیلومتر باند دوم در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، زاهدان- بم، کمربندی غربی زاهدان، زاهدان - میرجاوه و گوهرکوه -بزمان به بهره برداری برسانیم.

وی میزان بدهی به پیمانکاران در محور مهم و پر حادثه زابل_زاهدان را بیش از ۱۲۰میلیارد تومان ذکر کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در پایان ضمن قدردانی از مردم به دلیل حمایت و صبری که داشتند، اظهار داشت: باید موضوع تکمیل بزرگراهها در سیستان و بلوچستان که بیش از ۲۰ سال معطل مانده بود به سرعت با همه محدویت ها در استان جمع شود و به لطف خدا این مهم با تلاش ها و پیگیری همه جانبه رقم زده خواهد شد.

پای تعهدمان برای سرعت دادن به ساخت شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان ایستاده ایم