شناسهٔ خبر: 126253 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با دهه فجر؛

پروژه بهسازی پیاده راه اطراف حرم سید جلال الدین اشرف(ع)شهر آستانه اشرفیه افتتاح شد

گیلان- افتتاح پیاده راه حرم سید جلال الدین اشرف همزمان با دهه فجر، پروژه جدول گذاری، پیاده رو سازی وآرام سازی معابر محدوده حرم سید جلال الدین اشرف(ع)شهر آستانه اشرفیه با حضور مسئولین استانی و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(گیلان)، هادی رحمانی مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه آستانه اشرفیه قطب مذهبی استان گیلان است، گفت: توسعه‌ اقتصادی شهر با تسهیل مسیرهای حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف تحقق خواهد یافت و این پروژه با هدف بهبود عبور و مرور پیاده و حذف زوائد بصری ومبلمان مطلوب برای زائران وعابرین به طول۱۳۰۰مترمربع اجرا وبه بهره برداری رسید که برای اجرای آن اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به بار ترافیکی این شهر، تصرح کرد: به منظور توسعه اقتصادی، نقطه هدف شهر، حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف درنظر گرفته شده تا با تمرکز برای تبیین مسیرهای جدید ورودی و شکل جدید ترافیکی درشهر، گردشگران به دلیل ترافیک از شهر دور نشوند.

همچنین تسهیل در مسیرهای حرم مطهر آقا سیدجلال الدین اشرف (ع) و گردشگر سازی حرم مطهر و وجود ظرفیت هایی چون صنایع دستی، برنج و بادام و دیگر محصولات محلی، شرایط را برای رونق گردشگری، متحول شدن سکونتگاه و ظرفیت توسعه اقتصادی آماده می کند.