شناسهٔ خبر: 126254 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۹ماه گذشته انجام شد؛

جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان جاده ای در هرمزگان

جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان جاده ای در هرمزگان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از جابه جایی بیش از یک میلیون مسافر با ناوگان جاده ای طی ۹ماه گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( هرمزگان)، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با انتشار عملکرد آذرماه سال جاری در خصوص میزان جابجایی مسافر با ناوگان عمومی در استان گفت: در ۹ ماهه امسال با افزایش ۱۷.۵ درصدی ورود مسافر به هرمزگان این تعداد به ۱۰۴۴۴۷۵ رسید که سال گذشته این رقم ۸۸۸۶۰۳ بوده است.

 شرفی ورود در خصوص مجموع سفرهای درون استانی و برون‌استانی که در ۹ ماهه امسال انجام‌شده افزود: این عدد برای سال جاری ۱۲۵۸۵۵سفر بوده که ۱۰.۶ درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اقدامات اداره مسافر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: در این مدت ۹ ماهه، بررسی مدارک پرونده‌های شرکت‌های حمل‌ونقل در خصوص تمدید پروانه فعالیت به مستمر انجام‌شده است و بازدید و نظارت میدانی از شرکت‌های مسافربری در پایانه‌های مسافربری و محل‌های اختصاصی شرکت‌های حمل‌ونقل صورت گرفته است.

وی تأکید کرد که مردم و شهروندان گرامی می‌توانند شکایات خود از دفتر حمل‌ونقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ ارسال کنند.

گفتنی است که استان هرمزگان دارای ۲ پایانه عمومی مسافربری واقع در شهرستان‌های بندرعباس و بندرلنگه هست و پایانه عمومی مسافربری خلیج‌فارس بندرعباس در مرکز استان به‌عنوان بزرگ‌ترین پایانه مسافربری استان شناخته‌شده که تعداد ۲۰ شرکت حمل‌ونقلی مشغول فعالیت هستند و روزانه تعداد ۱۰۰ دستگاه ناوگان از این پایانه اقدام به سفر می‌کنند.