شناسهٔ خبر: 126347 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

بارش باران، برف و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق ایران/انسداد راه‌های روستایی و جاده‌های مناطق سردسیر در مناطق پربارش

کولاک برف بهمن کارشناس سازمان هواشناسی از بارش برف و باران و کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را برای امروز و روزهای آتی تشریح کرد و گفت: برای امروز چهارشنبه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال‌شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، همدان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، خراسان‌رضوی، خراسان جنوبی، بارش باران و برف و وزش باد رخ می‌دهد. برای مناطق گرمسیر وزش باد شدید با رگبار و رعدوبرق همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها فردا نیز تداوم دارد و مجددا از شنبه سامانه بارشی بعدی از سمت غرب و شمال‌غرب وارد کشور می‌شود و یکشنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود.

گودرزی توضیح داد: شدت بارش‌ها امروز در حد هشدار نارنجی در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در گلستان، مازندارن، گیلان است که منجر به انسداد راه‌های روستایی، اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌های استان‌های واقع در رشته‌کوه زاگرس می‌شود.

وی از کاهش محسوس دما در نیمه غربی، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای‌خزر خبر داد و افزود: فردا کاهش دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد و ماندگاری هوای سرد را تا روز جمعه در کشور خواهیم داشت.

گودرزی گفت: امروز در کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق اصفهان، شمال و شرق فارس، خراسان جنوبی، وزش بادهای شدید، طوفان وگردوخاک در برخی نقاط پیش‌بینی شده است.

وی افزود: دریای جنوب و دریای شمال ایران برای سه روز آینده مواج و متلاطم است.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران امروز آسمانی نیمه‌ابری دارد که در برخی ساعات با افزایش ابر و بارش‌های پراکنده و وزش باد همراه است. فردا بارش باران و برف در تهران پیش بینی شده است و در روزهای پایانی هفته هوای پایتخت سردتر می‌شود.