شناسهٔ خبر: 126456 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون حمل و نقل اداره کل صورت گرفت؛

بهره برداری از روکش آسفالت ابهر_خدابنده

راهداری زنجان هم زمان با هشتمین روز دهه فجر و با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان ۷.۵ کیلومتر روکش آسفالت جاده ابهر_خدابنده مورد بهره‌برداری قرار گرفت‌.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، علی مدقالچی در آئین بهره برداری از روکش آسفالت محور ابهر- خدابنده گفت: افتتاح این پروژه در راستای خدمت به مردم شهرستان ابهر و ارتقای ایمنی محور بود.

وی ادامه داد: محور ابهر به خدابنده محور مهمی است که متاسفانه در میانه این راه، شاهد تصادفات پرخطری بودیم، با تلاش همکاران راهداری، سعی کردیم نسبت به مردم ابهر و سایر کاربران جاده‌ای در این مسیر ادای دین کنیم و بخشی از مشکل مردم را حل نماییم.

مدقالچی طول مدت اجرای این پروژه را ۱۵ روز عنوان کرد و افزود: انجام پروژه با کیفیت خوبی بوده و در مدت زمان کم رخ داده که این امر یک خرق عادت محسوب می‌شود و امیدواریم در سایر پروژه ها نیز، شاهد چنین سرعتی باشیم.

عطوفی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر نیز در این مراسم با اشاره به مشخصات پروژه گفت: طول پروژه ۷ و نیم کیلومتر و عرض آن ۶ و نیم متر است که برای ساخت آن ۷۵۰۰ تن آسفالت استفاده شده است.

وی تاریخ عقد قرارداد پروژه را ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ عنوان کرده و افزود: تاریخ شروع پروژه اول مهر ۱۴۰۱ بوده که در ۱۵ مهر نیز به پایان رسید.

به گفته وی، ۱۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی صرف روکش این محور شده است.

پس از این مراسم، پروژه تعریض و روکش آسفالت شریف‌آباد- نورین در ابهر نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

معاون حمل و نقل اداره کل، در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: بهره‌برداری از این پروژه در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز بوده و امیدواریم افتتاح این پروژه ایمنی را برای کاربران جاده‌ای به ارمغان بیاورد و در پروژه‌های بعدی نیز، با تسریع در انجام آن، یک شهرستان ایمن و مناسب برای تمام کاربران ایجاد کنیم.

عطوفی، میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: طول پروژه ۲ کیلومتر بوده و که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: عرض این پروژه ۲۳ متر بوده و ۱۱ فقره آبرو در سمت شمالی و ۱۱ آبرو در سمت جنوبی آن تعبیه شده و حجم آسفالت‌ریزی انجام گرفته نیز ۹ هزار تن است.