شناسهٔ خبر: 126464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

رشد ۸۰۰ درصدی ساخت راه در استان اصفهان پس از انقلاب

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از رشد ۸۰۰ درصدی ساخت راه پس از انقلاب در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه حوزه راهسازی در ۴۴ سالِ گذشته اظهار داشت: استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع ۶.۵ درصد خاک کشور را داراست که ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۱۴ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه حمل و نقل و حوزه شهری است.  

وی اذعان داشت: راه‌های استان اصفهان به عنوان چهارراه حمل و نقل کشور از تردد بالایی برخوردارند از این رو استان اصفهان قلب تپنده و پیوند دهنده کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق کشور محسوب می‌شود.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه این استان ۱۰ درصد حمل بار کشور را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: راه‌های استان اصفهان همواره توجه ویژه‌ای را می‌طلبد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز در حوزه مهندسی و ساخت به منظور ایجاد تردد ایمن و رفع نقاط حادثه خیز، تبدیل و ارتقاء محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی را بعنوان یکی از اولویت های کاری قرار داده است.  

وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه پس از انقلاب اسلامی در شبکه راهی استان اصفهان بیان داشت: طول راه‌های استان اصفهان در ۴۴ سال پیش یکهزار و ۳۰۰ کیلومتر بوده که در طی این سال‌ها با تلاش‌های بعمل آمده و با پیشرفت ۸۰۰ درصدی به ۱۱ هزار و ۷۰۲ کیلومتر رسیده است.  

قاری‌قرآن افزود: در سال ۱۳۵۷ طول آزادراه‌های استان اصفهان ۳۰ کیلومتر بوده است که با پیشرفت ۱۵۰۰ درصد در حال حاضر به ۴۸۰ کیلومتر با ارزش ریالی ۳۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال رسیده است.  

وی گفت:طول بزرگراه‌های استان پیش از انقلاب ۹۰ کیلومتر بوده است که در طی این سال‌ها با پیشرفت دو هزار و ۳۳۵ درصدی به دو هزار و ۱۹۲ کیلومتر رسیده است همچنین راه‌های روستایی نیز پس از انقلاب اسلامی پیشرفت ۳۱۱ درصدی داشته و از یکهزار و ۴۴۰ کیلومتر به پنج هزار و ۹۲۱ کیلومتر رسیده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با تلاش‌های بعمل آمده در حال حاضر نیز ۶۰ کیلومتر راه در این استان با اعتبار هزینه شده یکهزار و ۷۷۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.