شناسهٔ خبر: 126528 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خبر داد؛

انجام بیش از ۶هزار کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای استان کرمانشاه

کرمی -مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ۸هزار و ۵۱ کیلومتر راه اصلی است که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶هزار کیلومترباند عملیات برف‌روبی در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان کرمانشاه و بارش برف و کولاک شدید در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه راهداران با تلاش شبانه‌روزی و انجام ۶ هزار و ۲۲۰ کیلومترباند عملیات برف‌روبی توانسته اند محورهای اصلی و شریانی استان کرمانشاه را باز نگه‌دارند.

وی افزود: ۱۷۱ دستگاه ماشین آلات راهداری و ۲۵۲ نیرو راهدار طی ۲۴ ساعت گذشته به صورت تمام وقت در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه عملیات برف‌روبی را انجام داده اند.

کرمی عنوان کرد: ۱۶ ساعت کولاک شدید باعث کند شدن تردد در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر شده بود که با تلاش نیروهای راهداری و امداد رسانی به خودروهای در برف مانده تردد روان و بازگشایی انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از امداد رسانی به ۵۸۴ دستگاه خودرو خبر داد و گفت: ۵ مقطع ریزش برداری نیز انجام شده است.

کرمی گفت: عملیات برف‌روبی پس از بازگشایی محورهای اصلی و شریانی انجام خواهد شد و عملیات برف‌روبی در محورهای روستایی در حال انجام است.

وی در پایان گفت: هموطنان در صورت نیاز به انجام سفرهای ضروری، لازم است قبل از عزیمت به سفر از طریق سامانه ۱۴۱ (تلفن، تارنما و نرم افزار کاربردی تلفن همراه) مرکز مدیریت راهها از آخرین وضعیت جاده‌ها مطلع شوند.