شناسهٔ خبر: 126589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خراسان رضوی یکی از استان های کشور با بیشترین بافت فرسوده است

اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی معاون وزیر راه و شهرسازی و دبیر ستاد بازآفرینی شهری کشور گفت: خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری، اکنون یکی از استانهای کشور با بیشترین بافت فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، محمد آیینی در حاشیه افتتاح فاز نخست "مسیر تقاطع شرقی مصلی" مشهد افزود: هم اکنون حدود ۱۱.۵ درصد از بناهای ناپایدار کشور در استان خراسان رضوی مستقر است.

وی ادامه داد: موضوع بافت فرسوده از محورهای مهم در حوزه راه و شهرسازی است که باید با یک اقدام جهادی سرعت لازم به رفع آنها داده شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری اظهار داشت: انتظار داریم با همکاری مسوولان مشهد و خراسان رضوی در خصوص بسته تشویقی که برای بافت فرسوده طراحی شده، اطلاع رسانی ویژه انجام شود.

وی تصریح کرد: با گسترش اطلاع رسانی مردم از این تشویق‌ها استفاده کرده و سازنده ها نیز به کمک مردم آمده و به جریان نوسازی بافت فرسوده شتاب خواهند داد.

آیینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشهد دارای بیشترین جمعیت حاشیه نشین است، افزود: حدود ۷۰ محله در مشهد از خدمات زیربنایی محروم هستند و برنامه طرح تحول حاشیه نشینی را برای آنها داریم، امید است بتوانیم خدمات را با سرعت بالاتری با همکاری همه دستگاه ها به انجام برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: خوشبختانه اولین برنامه اقدام مشترک در دولت سیزدهم برای شهر مشهد نوشته شده که مردادماه گذشته ابلاغ شد و امروز شاهد عملکرد خوبی از این برنامه هستیم که بیش از ۵۵ درصد پروژه ها در این راستا انجام شدند.

وی ادامه داد: هشت پروژه در دهه فجر در سطح محلات مشهد آماده افتتاح است.

مرحله اول طرح "بازوی شرقی تقاطع مصلی" در مشهد امروز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مسوولان استانی به بهره‌برداری رسید.

عملیات ساخت مسیر شرقی مصلی و تقاطع غیر همسطح با ریل راه آهن با هدف اتصال این مسیر به بلوار حر و ایجاد دسترسی جدید برای اهالی شهرک های شهیدرجایی و شهید باهنر از مناطق حاشیه ای مشهد درحال اجرا است.