شناسهٔ خبر: 126796 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی خوزستان:

راه ارتباطی ۸۶ درصد از روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار خوزستان آسفالت است

راه روستایی جیرفت رئیس اداره ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مسیر ۸۶ درصد روستای بالای ۲۰ خانوار استان آسفالت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، مجتبی جولاییان رئیس اداره ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان ۶ درصد از طول راه های روستایی کشور را داراست که طول آن بالغ بر ۱۱ هزار و ۳۱۲ کیلومتر می باشد و از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون و با تلاش‌های صورت گرفته ۶ هزار و ۷۸۴ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

وی با اشاره به برخورداری استان از یک هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه شوسه و ۳ هزار و ۱۴۳ کیلومتر راه خاکی در مناطق روستایی افزود: امسال برای بخش راه های روستایی خوزستان اعتبارات ویژه ای از محل محرومیت زدایی و اعتبارات استانی درنظر گرفته شده است تا روستاهای بالای ۲۰ خانوار فاقد راه دسترسی آسفالته نیز از مسیر امن و مناسب برخوردار شوند.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: ۸۶ درصد راه های روستایی استان با جمعیت بالای ۲۰ خانوار استان از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند که این میزان به میانگین کشوری نزدیک است.