شناسهٔ خبر: 126906 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبرداد:

واگذاری زمین برای ساخت ۱۰۰ واحد فرهنگیان در طرح نهضت ملی مسکن تیران و کرون

کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از تامین و واگذاری ۵۰ پلاک مسکونی برای ساخت ۱۰۰ واحد مسکونی ویژه فرهنگیان در طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: در راستای تفاهمنامه همکاری فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تأمین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و مناطق روستایی برای فرهنگیان فاقد مسکن بر اساس اعلام نیاز آموزش‌ و پرورش که هدف‌گذاری شده است این اقدام با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و منابع مالی و امکانات موجود این دو وزارتخانه‌ در ۳۲ استان کشور انجام پذیرد، لذا در شهرستان تیران و کرون از ظرفیت راه و شهرسازی برای واگذاری زمین در این رابطه استفاده شده است.   

وی اذعان داشت: براین اساس طی صورت جلسه‌ای تعداد ۵۰ پلاک مسکونی به مساحت خالص ۱۰ هزار و ۵۲۳ مترمربع به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان تیران و کرون جهت تخصیص به فرهنگیان واجد شرایط به صورت گروه‌های دو نفره برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی واگذار شد.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: بیش از ۱۸۰ نفر از فرهنگیان این شهرستان با تعداد خانوار ۶۳۲ نفر در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن اقدام به ثبت‌نام نمودند که پس از پالایش‌های لازم واجدین شرایط مشخص می‌شود.   

وی در خصوص طرح خانه‌دار شدن فرهنگیان گفت: اراضی تحویلی به بنیاد مسکن با همکاری تعاونی مسکن فرهنگیان پس از برگزاری مراسم قرعه کشی در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد تا به صورت گروهی و با دریافت تسهیلات، متقاضیان نسبت به ساخت اقدام کنند.   

کاشفی عنوان کرد: این اراضی از زمین‌های مرغوب دولتی در شهر تیران است که دارای طرح تفکیکی مصوب بوده و تمامی خدمات زیربنایی و روبنایی آن نیز تامین شده است. وی اضافه کرد: واگذاری اراضی به صورت قرارداد اجاره موقت بوده و پس از ساخت واحدها، قرارداد اجاره بلند مدت با بهره‌ برداران طبق ضوابط و مقررات تنظیم می‌شود.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون ضمن ابراز امیدواری از تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای ساخت واحدهای مسکونی فرهنگیان، تاکید کرد: فرهنگیان واجد شرایط می‌بایست ظرف مهلت مشخص براساس بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی، نسبت به شروع عملیات عمرانی اقدام کنند.