شناسهٔ خبر: 126909 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماهه سالجاری انجام شد؛

نظارت و کنترل بیش از ۲ هزار و۷۰۰ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان 

طرح کنترل و نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از نظارت و کنترل ۲هزار و ۷۵۷ ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در قالب ۱۶۰ مانور در حوزه تحت پوشش این اداره کل خبرداد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، ایوب کرد اظهارداشت: این طرح با هدف بازدارندگی،شناسایی و اعمال قانون بر تخلفات رانندگی ، ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای ، توسط این اداره‌کل و با همکاری پلیس راه استان به صورت مستمر در حال اجرا است.

وی ادامه داد:در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان حمل و نقل  مسافری،رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی،جعبه کمک‌های اولیه،کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل و نقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و اجرای طرح نوروزی این کنترل ها تشدید می شود تصریح کرد:طرح کنترل و نظارت برناوگان حمل ونقل عمومی در ایام طرح نوروزی بصورت مستمر و روزانه در دستورکار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قرار دارد تا زمینه ساز سفری ایمن برای مسافرینی که ناوگان حمل‌ونقل عمومی را جهت سفر انتخاب می کنند شود.

کرد در خاتمه خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در استان جمع‌بندی و باشناسایی‌ تخلفات موارد به کمیسیون ماده ۱۱ ،۱۲و۱۴ استانی ارجاع داده می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رای لازم صادر شود.