شناسهٔ خبر: 126969 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۱۰ ماه امسال انجام شد؛

خط کشی بیش از هزار کیلومتر از راه های مواصلاتی خراسان شمالی

خط کشی طی ۱۰ ماه امسال، هزار و ۲۲۰ کیلومتر از راه های مواصلاتی خراسان شمالی با صرف حدود ۵.۵ میلیارد تومان اعتبار خط کشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: خط کشی مستمر و مداوم راه های مواصلاتی یکی از عوامل موثر در کاهش میزان سوانح رانندگی است و به منظور افزایش ایمنی راه ها، آگاهی دادن به کاربران راه به خصوص در شب با دید محدود، هدایت وسایل نقلیه و تفکیک باندهای رفت و برگشت اجرا می شود.

حامد معروف از  اجرای بیش از ۷ هزار مترمربع علائم افقی و خط نوشته ها طی این مدت خبر داد و افزود: ارتقای حفاظ ایمنی میانه راه ها و نواحی پل و پرتگاهی و بهسازی حفاظ های موجود با اولویت کاربرد حفاظ بتنی در جا یا مفصلی به طول ۸.۵ کیلومتر اجرا شده است.

وی اظهارکرد: ایمن سازی ۵۳۵ عدد سر گاردریل (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، موانع صلب  و دماغه ها و نصب ناحیه انتقالی پل ها و اجرای روشنایی نقطه ای محل تقاطع همسطح پرتصادف و پارکینگ محورهای پرتردد با چراغ های LED   سه تا پنج پایهدر ۷ تقاطع از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ایمن سازی محورهای استان است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی، طراحی و اجرای روشنایی طولی نواحی یا گردنه های مه گیر با اولویت کاربرد چراغ های کم مصرف LED  و ...  و پایه های جذبی یا شکستنی به طول ۲ کیلومتر نیز انجام شد.