شناسهٔ خبر: 127045 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۱۰ ماه نخست امسال انجام شد؛

افزایش ۲۵ درصدی صدور گواهی معاینه فنی وسائط نقلیه سنگین در سیستان و بلوچستان

معاینه فنی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:۳۳ هزار و ۷۲۱ مورد مراجعه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان‌ به ثبت رسیده که این میزان رشد ۲۵درصدی صدور گواهی معاینه فنی را نسبت به مدت‌ مشابه سال قبل نشان می دهد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار داشت:از این تعداد مراجعه ۲۳ هزار و ۶۱۲ وسیله نقلیه موفق به اخذ برگه معاینه فنی شده،۴هزار و ۸۵۲ قبولی پس از اصلاح عیب و ۵هزار و ۲۵۷ ناوگان نیزموفق به دریافت مجوز مذکور نگردیدند. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ مرکز معاینه فنی در شهرستان زاهدان (۲ مرکز)، زابل و خاش تحت نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با هدف بالا بردن سطح ایمنی، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت دارند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت:در معاینات فنی مواردی همچون میزان آلایندگی، میزان آلودگی صوتی، ترمزها، نور چراغ‌ها، فرسودگی بیش از حد خودرو، باک غیر استاندارد و آج لاستیک‌ها تست می‌شود.

باقری در خاتمه خاطر نشان کرد:صدور مجوز تردد و فعالیت ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای (خودروهای سنگین و نیمه سنگین) در بخش کالا و مسافر به رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی خودرو بستگی دارد و انتظار می‌رود رانندگان فعال در این حوزه به این مسئله توجه جدی داشته و نسبت به رفع نقص خودرو قبل از حرکت اقدام کنند.