شناسهٔ خبر: 127246 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ انجام شد؛

برگزاری نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان سمنان

کمیسیون ایمنی سمنان.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان هم افزایی اقدامات دستگاههای اجرایی مرتبط را از مهمترین عوامل ارتقای ایمنی و به تبع آن کاهش تصادفات خواند و گفت: در نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان آمار تصادفات محورهای برون شهری و تعیین وضعیت پل شهرک صنعتی شرق شهرستان سمنان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه نهمین جلسه کمیسیون ایمنی راههای استان در خصوص دستور کار این جلسه گفت: تحلیل آمار تصادفات محورهای برون شهری و تعیین وضعیت پل شهرک صنعتی شرق شهرستان سمنان از مهمترین مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

رجایی فرد افزود: با توجه به نزدیک بودن ایام پایانی سال، پیش بینی افزایش سفرها در نوروز پیش رو و قرارگیری استان سمنان در کریدور اصلی سفر به مشهد مقدس اتکا به ارائه آمار و ارقام در خصوص شناسایی نقاط پرتصادف و عوامل حادثه ساز در حوزه راه کافی نبوده و برای سنجش میزان ایمنی در جاده‌ها باید به استانداردها و تعاریف ایمنی جاده رجوع کنیم.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در ادامه هم افزایی اقدامات دستگاههای اجرایی مرتبط را از مهمترین عوامل ارتقای ایمنی خواند و گفت: با توجه به اینکه آثار مثبت این اقدام در کاهش حوادث رانندگی بسیار قابل ملاحظه است، استفاده از توان علمی و دانش گروه‌های فنی نیز در برنامه‌ریزی تصمیمات مناسب به عنوان یکی دیگر از مهمترین راهکارها تلقی می شود.

وی تاکید داشت: البته توجه به صیانت از حریم راه‌ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام محورها در نهادینه شدن فرهنگ ترافیکی بالاخص در حوزه تصادفات می‌تواند در کاهش کمیت و شدت تصادفات و تلفات جاده‌ای موثر باشد.

رجایی فرد در پایان افزایش اعتبارات بهبود ایمنی راه با اولویت اقدامات زودبازده و افزایش نظارت و حضور پلیس در محورها را از دیگر عوامل موثر در ایمنی جاده‌ها دانست و یادآور شد: همگی باید به فکر اتخاذ تدابیر لازم برای سفرهای نوروزی پیش رو بوده تا حداقل تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی رقم بخورد.