شناسهٔ خبر: 12735 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

برپایی «سخنرانی شهری» توسط برنامه اسکان بشر ملل متحد در ایران

نشست اسکان مشهد برنامه اسکان بشر ملل متحد نخستین جلسه سخنرانی شهری را که شامل سخنرانی‌هایی درباره شهرنشینی و زندگی شهری است برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات با همکاری برنامه اسکان بشر ملل متحد نشست مشترکی برگزار می‌کند. این نشست با عنوان «سخنرانی شهری» و با موضوع مشارکت در عمل از ساعت ۱۷ روز بیستم مهرماه برگزار می‌شود و پروفسور نبیل حمدی در آن به سخنرانی خواهد پرداخت.

سخنرانی­‌های شهری ویدئوهایی هستند که به صورت رایگان برای دانشگاهیان و برای اهداف تخصصی یا شخصی در دسترس همگان قرار می‌گیرند. در آوریل سال ۲۰۱۴ برنامه اسکان بشر ملل متحد برنامه «سخنرانی‌های شهری» را راه‌اندازی کرد. این ویدئوها شامل ۱۵ دقیقه سخنرانی در مورد مسائل شهرها و شهرنشینی هستند. سخنران‌ها با کار و اهداف هبیتات آشنایی داشته و از میان دانشگاهیان، محققان، سازمان‌های دولتی و نهادهای خصوصی انتخاب شده‌اند. این سخنرانی‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهاداتی در زمینه مسائل موجود تهیه شده و مثال‌هایی عملی برای بکارگیری این پیشنهادات مطرح می­کنند.

دفتر برنامه اسکان بشر در ایران نیز این سخنرانی‌ها را در جلساتی با حضور دانشگاهیان به بحث می‌گذارد. اولین نشست از سلسله نشست‌های «سخنرانی شهری» در ۱۲ اکتبر (۲۰ مهرماه) با موضوع «Participation in Practice» برگزار می‌شود.

اسفندیار زبردست، مصطفی بهزادفر، مجید روستا، حمید ماجدی و سیامک مقدم نیز اعضای پنل این نشست را تشکیل می‌دهند.

نخستین نشست از مجموعه نشست‌های سخنرانی شهری در سالن کنفرانس‌های کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات برگزار می‌شود.

برنامه اسکان بشر ملل متحد (هبیتات) برای زندگی شهری بهتر تلاش می‌کند. رسالت هبیتات ترویج و ارتقاء توسعه اجتماعی و زیست محیطی اسکان بشر و دست یابی به هدف مسکن درخور برای عموم است. هبیتات می‌کوشد تا با پیشگامی در فرایند شهری شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیازهای توسعۀ شهری، رشد شهرها و مناطق روستایی را به فرصتی فراگیر برای همۀ شهروندان برای توسعه تبدیل کند.

دفتر هبیتات در ایران در سال ۱۳۸۸ با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. از ابتدای سال جاری فعالیت‌های دفتر به سمتی فراتر از حوزه کاهش آثار خطرات بلایای طبیعی هدایت شده و پرداختن به همه حوزه‌های کاری و برنامه‌های هبیتات در جهت پاسخگویی مناسب به مشکلات و چالش‌های اسکان بشر و توسعه شهری پایدار، در دستور کار قرار گرفت. دفتر هبیتات در ایران در سال ۱۳۹۴ حوزه «فراگیری اجتماعی» را به حوزه‌های هفت گانه خود افزود و درصدد است در سال جدید میلادی برنامه‌ای با عنوان «حمل و نقل الکتریکی» را تدارک ببیند.

برچسب‌ها:

نظر شما