شناسهٔ خبر: 127448 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان خمینی‌شهر انجام پذیرفت؛

بررسی مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر

شست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با مسئولین شهرستان خمینی‌شهر در نشست مشترک مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با فرماندار و شهردار خمینی‌شهر ضمن تصمیم‌گیری برای رفع مسائل حوزه شهری این شهرستان، مشکلات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن خمینی‌شهر مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان به همراه محمد کیانی معاون املاک و حقوقی این اداره‌کل و روسای ذیربط، به منظور پیگیری طرح‌های راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر با فرماندار و شهردار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.  

در طی این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی شهرستان خمینی‌شهر و روند اعتباری طرح‌های در دست اجرا مورد بررسی قرارگرفت و جهت رفع موانع، راهکارهایی ارائه شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اهمیت همراهی شهرداری درجهت خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در راستای ارائه خدمات مطلوبتر، تعامل مناسب با شهرداری‌هاست لذا خواستار تسریع در رفع مشکلات شهری خمینی‌شهر و ایجاد توافقات برای حل مسائل موجود فی‌مابین راه و شهرسازی و شهرداری این شهرستان شد.  

وی مباحث حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با شهرداری‌ خمینی‌شهر و موارد مرتبط با اراضی ملی و مالکیتی را مورد بررسی قرار داد و رهنمودهای عملی جهت حل موضوعات مطرح شده ارائه کرد.  

قاری‌قرآن با اشاره به لزوم تسریع در تعیین تکلیف متقاضیان نهایی طرح نهضت ملی مسکن شهرستان خمینی‌شهر، مبحث جانمایی اراضی برای تامین زمین این را بررسی نمود و از معاونین ذیربط خواست اخذ مجوز لازم جهت واگذاری زمین در منظریه خمینی‌شهر را تا حصول نتیجه و رفع مشکلات این منطقه پیگیری کنند.  

گفتنی است: در این جلسه مباحثی در رابطه با تغییر کاربری‌ها، مشکلات واگذاری اراضی، مشکلان حقوقی منظریه، اسناد مالکیت و مشکلات مرتبط با زمین حوزه علمیه خواهران این شهرستان مطرح و جهت رفع مشکلات تصمیماتی اتخاذ شد.