شناسهٔ خبر: 127543 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

۵۲۰ هزار متر مربع از معابر و راه های ۶۴ روستای سیستان و بلوچستان آسفالت می‌شود

مصطفی بیک مداح سیستان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان از نهضت آسفالت روستایی در این استان خبر داد و گفت: ۵۲۰ هزار متر مربع از معابر و راههای ۶۴ روستای این استان با مشارکت دهیاری ها طی ماه های آتی آسفالت می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، مصطفی بیک مداح از آغاز نهضت آسفالت معابر و راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده ۵۲۰ هزار متر مربع از معابر و راه‌های روستایی در ۶۴ روستای استان با مشارکت دهیاری‌ها طی ماه‌های آینده آسفالت می‌شود.

وی ادامه داد: برای اجرای این میزان آسفالت ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که در قالب قیر رایگان در پروژه ها صرف خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رویکرد این نهاد افزایش خدمات رسانی در روستاها و کمک به ماندگاری این قشر تولیدکننده در این مناطق است، گفت: در اجرای این طرح زیرسازی راه ها و تامین هزینه بیمه، مالیات و حسن انجام کار با مشارکت دهیاری ها صورت می‌گیرد و بنیاد مسکن استان با بهره‌گیری از ماشین آلات راه‌سازی خود و بخش خصوصی، عهده دار نظارت و اجرای پروژه‌هاست.

وی به رشد ۱۷۸ درصدی اجرای آسفالت روستایی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: با تلاش همکارانمان در دفتر نظارت و ارزیابی معاونت عمران روستایی، اجرای ۳۷۴ طرح هادی از جمله آسفالت پیش‌بینی شده است.

بیک مداح خاطر نشان کرد: فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امر عمران و آبادی روستاهای سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که با هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها و تامین عادلانه امکانات و هدایت فیزیکی جهت ارتقای شرایط زیست محیطی و بهبود چشم انداز آتی نقاط روستایی این منطقه به انجام می‌رسند.