شناسهٔ خبر: 127568 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی یزد در همایش کاربرد سنجش از دور و GIS در آمایش سرزمین

همایش جی آی اس.jpg رضا خسروآبادی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان یزد در پنجمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی کاربرد مدل های پیشرفته تحلیل فضایی (سنجش از دور و GIS) در آمایش سرزمین که در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شده بوده شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبر وزارت راه و شهرسازی(یزد)خسروآبادی در رابطه با اهداف این همایش طی توضیحاتی گفت :این همایش ،پنجمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی آمایش سرزمین با استفاده از تکنیک های سنجش دور و GIS است که در سوم و چهارم اسفند ماه و در محور های مختلف چندگانه همایش تکنیکهای سنجش از دور و علوم مکانی شهری برگزار می‌گردد.

وی ادامه داد:مقالات مختلف علوم مکانی شهری مورد داوری قرار گرفته ونتیجه داوری ها منجر به ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در پنل های مختلف حوزه های علوم مکانی خواهد شد.  

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری راه و شهرسازی افزود:در این همایش که همزمان با دومین دوره بین المللی خواهد بود، برنامه ها و رویداد های مختلفی طراحی شده از قبیل دو رویداد ریورس پیچ در حوزه علوم مکانی و گردشگری، که این امکان را فراهم خواهد کرد که محققین، متخصصین و صنعت در فضای تعاملی بتوانند به حل معضلات و یا چالش های موجود بپردازند و با تلاش در اشتراک گذاردن مباحث تخصصی راه حلی را برای مشکلات این حوزه و دستگاه های مرتبط با علوم مکانی پیشنهاد کنند که نهایتا به پروژه تبدیل گردد و مورد اجرا واقع شود.

وی خاطر نشان کرد:ریورس پیچ گردشگری همراه با پیش رویداد آشنایی با ظرفیت های گردشگری ایران مانند شهداد و یزد خواهد بود.

خسرو آبادی در پایان گفت :حضور جمع علاقه‌مندان علوم مکانی وجغرافیایی ایران را در این نشست شاهد هستیم و برای تعالی بخشی کمی و کیفی حوزه علوم مکانی شهری این دانش و استفاده از آن برای حل مشکلات روز کشور بهره می بریم.