شناسهٔ خبر: 127570 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اجرای بند کاف تبصره ۱۱ در استان مرکزی انجام شد؛

بررسی مسائل و مشکلات سند دار کردن اراضی تصرفی دولتی اراک

حضور درمسجد مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی جهت ترغیب متقاضیان برای اجرای بند کاف تبصره11 و بررسی مسائل و مشکلات سند دار کردن اراضی تصرفی شهرک علی ابن ابیطالب (فوتبال) دربزرگترین مسجد این منطقه حضور یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(استان مرکزی)، حمید انعامی مدیر کل هم زمان با نماز مغرب وعشاء با حضور در اراضی دولتی شهر اراک و بزرگترین مسجد شهرک علی ابن ابیطالب از نزدیک با مردم منطقه دیدار وگفتگو کردو ضمن پاسخگویی به هم وطنان عزیز نحوه اجرای بند کاف تبصره 11 و سند دارکردن اراضی دولتی پرداخت.

مدیر کل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: در راستای آئین‌نامه اجرایی بند "کاف" تبصره۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با موضوع تعیین تکلیف عرصه ساختمان های احداثی در اراضی دولتی که توسط اشخاص تا قبل از اول فروردین سال ۱۳۹۴ تصرف‌ شده‌اند و در آن ساخت‌وساز صورت گرفته و هم اکنون در حال بهره‌برداری است؛ متقاضیان می بایست برای تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس این بند از قانون، عرصه تصرفی باید حداکثر معادل حدنصاب تفکیک طرح های مصوب شهری بوده و با بنای احداث شده تناسب داشته باشد؛ به نحوی که میزان عرصه از چهار برابر سطح اشغال بنای احداثی بیشتر نباشد.

انعامی بیان داشت: همچنین ساختمان های احداثی می بایست با طرح های مصوب شهری داخل محدوده و حریم شهرها مطابقت داشته وهمچنان مورد استفاده باشند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی ادامه داد: افرادی می توانند از این امتیاز بهره مند شوند که خود یا همسرشان از دولت و یا مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین و یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشند.

وی در خصوص اعیان های تجاری و خدماتی نیز توضیح داد: اراضی تصرفی تجاری و خدماتی به نرخ کارشناسی روز و همچنین اعیان های صنعتی احداث شده در مناطق مسکونی نیز با لحاظ مقررات زیست محیطی، به قیمت کارشناسی روز به متقاضیان واگذار می شود.

انعامی دراین دیدار  تاکید کرد : اراضی موضوع این آئین نامه تا سقف مشخصی بر اساس قیمت منطقه ای و مازاد بر آن به قیمت کارشناسی روز به متقاضیان واگذار می شود.

گفتنی است در این راستا مالکان اعیان احداثی در اراضی تصرفی دولتی مشمول این آئین نامه ، باید تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده، رسیدگی و تعیین تکلیف واگذاری عرصه تصرفی با در دست داشتن مدارک لازم درمرکز استان به اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ودرشهرستانها به ادارات راه وشهرسازی شهرستان، مراجعه و اقدامات‌ لازم را انجام‌ دهند.