شناسهٔ خبر: 127728 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون بنیاد مسکن خبر داد:

برنامه ساماندهی چابهار با احداث ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی/ پروانه ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در محدوده یکهزار هکتاری چابهار صادر شد

ساماندهی چابهار معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ضمن اعلام انجام بخشی از بهسازی معابر چابهار از صدور پروانه ساختمانی برای ۸۰۰ واحد مسکونی خبر داد و گفت: برنامه بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی در محدوده یکهزار هکتاری چابهار ۲ هزار و ۵۰۰ واحد است.

حمیدرضا سهرابی معاون شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از فعالیت‌های بنیاد را برای ساماندهی ۵ روستای چابهار تشریح کرد و گفت: ساماندهی یکهزار هکتار از بافت حاشیه‌ای چابهار از سال ۹۸ برعهده بنیاد مسکن قرار گرفت و بنیاد مسکن با اعتباراتی که داشت عملیات زیرسازی و بهسازی معابر محلات روستاهای عثمان‌آباد، رمین، حوت‌آباد، بله‌سر و کمب را انجام داد.

معاون بنیاد مسکن اعتبار تخصیص یافته به عملیات زیرسازی و بهسازی معابر محلات پنج روستای چابهار را یکصد میلیاردتومان برشمرد.

سهرابی اجرای واحدهای مسکونی در محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار را ۲ هزار و ۵۰۰ واحد عنوان کرد و افزود: برای ۲ هزار و ۵۰۰ واحدی که مقرر است تا در محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار احداث شود حدود ۸۰۰ واحد پروانه ساخت گرفتند و ۶۸۰ واحد نیز وارد فاز عملیات اجرایی شد.

وی تصریح کرد: در برنامه است تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲ هزار واحد از برنامه بنیاد مسکن برای ساخت مسکن در محدوده یکهزار هکتاری حاشیه چابهار تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

سهرابی تسهیلاتی که به واحدهای مسکونی چابهار در این برنامه تخصیص خواهد یافت را تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی با سود ۵ درصد عنوان کرد.