شناسهٔ خبر: 127800 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مدیرکل راه و شهرسازی:

سند مالکیت ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی هرمزگان صادر شد

سعید حاجبی-رییس اداره راه و شهرسازی میناب، رودان و سیریک معاون مدیرکل و رییس اداره راه و شهرسازی میناب، رودان و سیریک گفت: در راستای اجرای قانون حدنگاری، سند مالکیت تک برگ برای ۳ هزار و ۸۰۷ هکتار از اراضی ملی و دولتی سه شهرستان هرمزگان صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، سعید حاجبی در حاشیه واگذاری ۳ هزار و ۲۵ جلد سند مالکیت اراضی دولتی شهرستان رودان اظهار کرد: با همراهی اداره ثبت اسناد و املاک، دادگستری و فرمانداری های سه شهرستان رودان، میناب و سیریک برای ۳۸۰۷ هکتار اراضی ملی و دولتی سند کاداستر صادر شد.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان افزود: این اسناد بر اساس ماده ۹ قانون جامع حدنگار و در راستای تفاهم نامه فی مابین سازمان اسناد و املاک کشور و با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

حاجبی، تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی، تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر دستگاه‌های متولی عنوان کرد: در اجرای این قانون دریافت اسناد دیگری هم در دستور کار داریم و با برنامه ریزی و نامه هایی که تنظیم شده است این کار قطعا سرعت بیشری می گیرد.