شناسهٔ خبر: 128004 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان:

اجرای موفق طرح خروج خودروهای فرسوده، مستلزم ارتقای عملکرد مراکز اسقاط خودروست

کمیته ماده 17.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه برگزاری کمیته ماده ۱۷ اسقاط خودرو از وجود مراکز ۴ گانه اسقاط خودرو در استان خبر داد و افزود: اجرای موفق طرح خروج خودروهای فرسوده، مستلزم ارتقای عملکرد این مراکز با نظارت بیشتر در استان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان در حاشیه کمیته ماده ۱۷ عنوان نمود: خودروهای دارای نقص فنی ضمن اینکه از عوامل اصلی بحران آلودگی هوا و هدررفت سوخت محسوب می شوند، به دلیل ایمنی پایین، نقش مهمی در بروز تصادفات و سوانح جاده‌ای دارند.

رجایی فرد با اشاره به نقش کمیته ماده ۱۷ در ساماندهی مراکز اسقاط خودرو افزود: یکی از عوامل تأثیرگذار در اجرای موفق طرح خروج خودروهای فرسوده، سهولت انجام امور مربوطه و دسترسی سریع و آسان مردم به مراکز اسقاط وسایل نقلیه است که با افزایش این مراکز در استان می توان در ساماندهی امور اسقاط خودرو بیش از پیش موثر واقع شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: در نشست این کمیته همزمان با بررسی وضعیت مراکز ۴ گانه اسقاط خودرو در ایوانکی، سمنان، دامغان و شاهرود درخواست تأسیس مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در شهرستان گرمسار مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مطابق تجربیات جهانی اسقاط وسایل نقلیه مستلزم ایجاد و توسعه این چرخه مهم است توضیح داد: ایجاد چرخه اسقاط نیازمند عرضه و تقاضای پایدار گواهی اسقاط است و افزایش مراکز اسقاط خودرو همزامن با ارتقای عملکرد آنان می تواند در پایداری این فرایند کمک شایانی داشته باشد.